Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Mezelf dood zien

Alexander
9 jaar geleden

Beste

Dus afgelopen nacht werd ik zwetend wakker van de schrik. Ik heb mezelf dood gezien. Ik heb deze droom nog nooit gehad.

In mijn droom was ik blijven slapen bij mijn vriendin. 'S nachts waren er mannen binnengedrongen die mij helemaal verminkt en vermoord hadden. Blijkbaar werd ik in mijn droom nog wakker in het ziekenhuis, ik was genezen, maar toch niet meer zo "levend" als normaal. Ik voelde me in mijn dromen na mijn moord wel levend, maar toch niet zoals het moet.

Ik werd toen opgebeld in mijn droom door een tante van mij die een artikel in de krant had waar fotos van mij instonden toen ik net vermoord was . Ze liet mij die achteraf zien , maar ik wou deze niet zien. Heb ze dan toch gezien achteraf. Het waren geen gewone fotos, maar echt afschuwelijke fotos van mijn eigen lichaam dat er levensloos ligt met ogen open en delen kapot gekapt.

Ik vond dit een afschuwelijk droom en wil echt wel weten wat dit betekend.

Met vriendelijke groeten

Alexander

9 jaar geleden

Vermoorden is iets uitroeien. Was er ook een rede waarom je vermoord werd? De mannen zijn in meervoud. Het kunnen karaktereigenschappen zijn die je voor jezelf niet bevalt en die je wilt verbeteren of je leeft in een situatie wat je niet zint. Een foto is een weerspiegeling uit het verleden. Hou je niet vast aan dingen uit het verleden.

Alexander
9 jaar geleden

Beste

Ik weet niet waarom ze mij hadden "vermoord". Ik vind het gewoon raar want de droom achtervolgt me al een hele dag.

Het was gewoon zo een beangstigende droom mede door het zicht van die foto.

Mvg

9 jaar geleden

Een droom is slechts een droom. Het is een verwerking van je bewuste en onbewuste. Het onderbewuste heeft vele kanten. Die door symbolieken (en duistere kant in jezelf) je wat wilt vertellen en kan zich heel vreemd kan verhalen.
Ik stelde de vraag of er een rede was voor deze moord i.v.m. meerdere symbolieken die ik zou kunnen vinden. Ik begrijp dat je de beelden eng vond door de foto die als een soort van bewijsmateriaal te zien was. Het gaat toch om een situatie of iets in jezelf dat je niet bevalt en uit wilt roeien. Moorddromen komen trouwens vaak voor als je niet lekker in je vel zit. Het kan ook het eind van een verslaving betekenen.

Alexander
9 jaar geleden

Ik weet niet meer wat de exacte reden was, maar ik dacht enkel diefstal en vermaak van de zogenaamde "mannen". Ik heb niet echt een verslaving. Ik ben wel enorm veel minder aan het roken,omdat ik op dit momen verkouden ben en de griep heb. Maar voor de rest kan ik niets verzinnen

9 jaar geleden

Er hoeft niet echt een rede te zijn voor de moord. Als je ziek bent kun je raar dromen. Je lichaam is immers van slag. Roken is zeker wel een verslaving. Ik heb zelf ook jaren gerookt. Ik moest zelf afkicken om er helemaal er vanaf te raken.