Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Overleden oma

Anastasia
8 jaar geleden

Mijn oma is recentelijk overleden en ik krijg telkens net voordat ik in slaap val een soort beeld van een monster. In de eerste droom zag ik nog het gezicht van mijn omdat veranderde in dat soort van monster maar de dromen die daarna kwamen was het telkens maar 1 monster. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar ik word elke keer een soort van vastgegrepen bij mijn pols en dan word ik geroepen. Ik ben 100 procent zeker dat dit "monster" in mijn droom mijn oma is. Maar waarom droom ik dit en waarom gaat het maar niet weg? Het is namelijk echt geen leuke droom en ik wil er van af.

Ik hoop dat iemand kan helpen xx A

8 jaar geleden

Dromen over een overleden familielid is een manier zijn om het gevoel dat je had bij degene die overleden is, te verwerken. Ook kan het het onbewuste deel zijn van het onbekende; je angsten en diepste gevoelens. Monsters staan voor eigenschappen van jezelf die je lelijk of ongepast vind. Je zou ergens bang voor kunnen zijn, of bepaalde emoties hebben onderdrukt.