Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

nachtmerries stoppen niet! blijft spoken?

s. verbakel
8 jaar geleden

Hallo, ik slaap niet meer normaal. Ik heb alleen nog maar nachtmerries en ik kan daarna ook niet meer in slaap komen! Ik droom over mijn verleden: met mijn ex die vaak vreemdging en mij liet vallen voor een andere meid. Hierdoor ben ik ook jaloers geworden ben ik bang dat mijn huidge vriend hetzelfde doet (dit zal hij me nooit aandoen want daar is hij veeeeeel te lief voor) over dat mijn familie word Vermoord, ze worden voor mijn ogen in stukjes gehakt en ik mag toekijken. Mijn hondje word op brute wijze word vermoord of dood gereden in mijn bijzijn. Of ik val in een zwart gat. Ik schrik wakker en in een plas\vlek met zweet. En moet meestal huilen. Wat moet ik hiermee?? Ik heb al veel op internet opgezocht maar ik kan ook niet middagdutjes doen want dan droom ik nooit vast of heb ik meteen weer een nachtmerrie :( wat te doen?? Help mij. Ik blijf nu gwn lang wakker tot ik moe genoeg ben om in slaap te vallen maar dat helpt natuurlijk niet als ik naar school moet of moet werken. Iemand?? HELP!!!

8 jaar geleden
Beheerder

Dat klinkt niet gezond.
Het gaat om fragmentatie van de geest.
Het gaat natuurlijk niet echt gebeuren maar ik denk dat je nog lijdt aan separatieangsten.
Het in mootjes hakken is een bekend thema waarbij het oude wordt losgelaten en er iets anders moet ontstaan.
Daarbij moeten alle verhoudingen veranderen.
Het gaat dus meer om het verwerken van het verleden en de voorstellingen die jij koestert.
Je bent bang alleen te staan en voor de dood, verliezen enz.

Als dit vaker voorkomt, raad ik je aan een therapeut te zoeken, want dan is het traumatisch.
Deze dromen komen voor tijdens ingrijpende crisis en levenswendingen.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade 2.