Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

verschrikkelijke nachtmerrie

wales48
8 jaar geleden

Bah vannacht echt een nachtmerrie gehad. Er waren 3 jongetjes en een van mijn idolen (die noem ik hier even Eugene) en die jongens wouden zelfmoord plegen. Eugene en ik moesten hun daar bij helpen. Nou ging dat niet op een bepaald leuke manier. Bij het jongste jongetje moest ik wat brandends op zijn bil leggen en vervolgens kreeg ik elk detail te zien hoe het jongetje steeds meeer in brand vloog etc. Vreselijk.daarna het 2e jongetje waarbij ik gelukkig minder zag alleen iets met een douche omdat Eugene die moest helpen. Daarna besloot Eugene ook om zelfmoord te plegen en sprong hij in een bak met zuur. Hij bleef tot het einde grapjes maken maar het aanzicht van wat dat zuur deed was verschrikkelijk. Elk detail zag ik in mn droom. Hoe zijn lichaam en gezicht vervormde en smolt. Brrr en nu achtervolgt de droom me overdag. Aangezien ik die beelden niet uit mn hoofd krijgen kan. Iemand die weet wat dit kan betekenen ?

8 jaar geleden

Deze droom kan een gedeelte van jezelf of van je leven vertegenwoordigen dat je liefst met rust zou laten. Moorden zou dan kunnen staan voor het loslaten van oude trekjes en gewoontes. Drie staat voor leven, vitaliteit, innerlijke kracht, iets volbrengen, verbeelding, creativiteit, energie en zelfonderzoek. Drie staat ook voor een trilogie, zoals bijvoorbeeld verleden, heden, toekomst. De drie jongetjes doet mij ook denken aan de 3 aapjes: horen, zien en zwijgen. Opgekropte gevoelens hoor je van je af te zetten, zodat er geen stress ontstaat. Een moord is ook, ergens vanaf willen komen.

8 jaar geleden
Beheerder

Wie zijn billen brandt ........enz.
Die billen zullen niet voor niets gekozen zijn.
Het heeft mogelijk iets met sodomie te maken?
In de droom komt de tegenstelling water en vuur voor (de douche)
Eugene laat zich lachend oplossen in het bad met zuur.
Hoe duivels kun je zijn?
Nu overdrijven dromen vaak tot in het absurde.
Waarom bijtend zuur?
Het lijkt wel op een van de hellen van Dante.
Het helse zuur als straf waarin de zielen opgelost worden.
Zuur is een bijtende stof, vergelijkbaar met verterend vuur. (als de lust en de zonde)
Het is niet ondenkbaar dat Eugene ermee te maken heeft?

Denk aan Eugene van Henk Elsink als homoseksuele act.