Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Te pletter vallen

Bianca V
8 jaar geleden

Hallo Allemaal!
Mijn droom van vannacht was vreselijk:Ik heb er nog 10 min.lang nog verstokt van in mijn bed gelegen met betraande ogen!
Ik droomde dat ik met mijn hond (witte malthezer) een grote trap op moest van een heel hoog en groot gebouw..maar bij de stap v d eerste trede glipte mijn hond door de opening v d traptrede en viel hij enkele meters(in mijn beleving waren het er honderden)naar beneden en spatte als een pudding beneden uit elkaar op de grond precies voor een iemand die daar zat te eten!!Er was veel bloed aanwezig en ik schreeuwde het hele gebouw door elkaar!!
Weet iemand wat dit kan betekenen?alvast bedankt!!
MVG Bianca

8 jaar geleden

De hond is je trouwe en vertrouwde viervoeter. Het dier dat in symbool een routine is waar je gehecht aan geraakt bent. Het gebouw is als je tempel. Het symboliseert je lichaam en geest. Een routine wordt doorbroken door een stoorzender (de val). De stoorzender kan iemand uit je omgeving zijn. Is er iemand die je wil veranderen of ben je zelf degene die een routine verandert?

8 jaar geleden
Beheerder

Het is vreemd dat de hond in jouw overdreven optiek, na een val vanaf de eerste trede, honderden meters naar beneden valt en uiteen spat.
Misschien ben jij de hond die zwoegend die eindeloze trap probeert te beklimmen als een Sisyphus.
Een hond staat wel voor trouw en instincten, maar soms ook voor hondse onderdanigheid.
Ofwel een hondenbestaan.
Soms moet dat van je afvallen.

Je smijt het als het ware bij iemand op zijn bord, daar waar het hoort.
Laat jij je misschien als een hond of slaaf uitbuiten?

Het hoge gebouw is een fallisch element.
Staat natuurlijk ook voor een hiƫrarchie.