Hallo,
Ik heb sinds een jaar bijna elke nacht last van nachtmerries. Ik val elke avond in slaap zonder enige vorm van stress, maar ik ben toch maar ontspanningsoefeningen gaan doen. Ze lijken echter niet te werken. De nachtmerries zijn zelfs erger geworden. Een voorbeeld hiervan is de op één na laatste nachtmerrie die ik heb gehad (als je denkt in beelden en niet tegen verwondingen kan zou ik het niet lezen):
Er was een man die mensen vermoordde en de filmpjes ervan op YouTube zette. Zo had hij een man vermoord waar hij een hekel aan had door middel van ophanging, waarna hij zijn dode lichaam in een truck sleepte en foto's met het lichaam ging maken waar hij de arm van de dode om hem heen had gedaan. Het volgende filmpje was van een man die hij neergestoken had, en voordat hij was doodgebloed deed hij een juten zak over het slachtoffer heen en trapte hij zo lang op zijn hoofd tot zijn schedel brak en er bloed door de zak sijpelde. Het laatste filmpje was van een meisje die hij in haar lip stak met een stanleymesje, waarna haar vriendinnen haar onder andere in haar been, schouder, buik en bovenarm staken en het meisje in water viel en verdronk.
Aangezien ik vaak heel erg in detail droom en alles onthoud heb ik deze beelden al dagen in mijn hoofd. Ook in mijn laatste nachtmerrie was er een zwarte schim en ik had enorme paniekaanvallen tot ik wakker werd en alles eigenlijk goed was. Is er iets wat ik hieraan kan doen, of kan ik de nachtmerries in ieder geval minder extreem maken?
Enorm bedankt!