Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Extreme nachtmerries

Silesa
8 jaar geleden

Hallo,

Ik heb sinds een jaar bijna elke nacht last van nachtmerries. Ik val elke avond in slaap zonder enige vorm van stress, maar ik ben toch maar ontspanningsoefeningen gaan doen. Ze lijken echter niet te werken. De nachtmerries zijn zelfs erger geworden. Een voorbeeld hiervan is de op één na laatste nachtmerrie die ik heb gehad (als je denkt in beelden en niet tegen verwondingen kan zou ik het niet lezen):

Er was een man die mensen vermoordde en de filmpjes ervan op YouTube zette. Zo had hij een man vermoord waar hij een hekel aan had door middel van ophanging, waarna hij zijn dode lichaam in een truck sleepte en foto's met het lichaam ging maken waar hij de arm van de dode om hem heen had gedaan. Het volgende filmpje was van een man die hij neergestoken had, en voordat hij was doodgebloed deed hij een juten zak over het slachtoffer heen en trapte hij zo lang op zijn hoofd tot zijn schedel brak en er bloed door de zak sijpelde. Het laatste filmpje was van een meisje die hij in haar lip stak met een stanleymesje, waarna haar vriendinnen haar onder andere in haar been, schouder, buik en bovenarm staken en het meisje in water viel en verdronk.

Aangezien ik vaak heel erg in detail droom en alles onthoud heb ik deze beelden al dagen in mijn hoofd. Ook in mijn laatste nachtmerrie was er een zwarte schim en ik had enorme paniekaanvallen tot ik wakker werd en alles eigenlijk goed was. Is er iets wat ik hieraan kan doen, of kan ik de nachtmerries in ieder geval minder extreem maken?

Enorm bedankt!

8 jaar geleden
Beheerder

Het zal je niet helpen zaken te verdringen met ontspanningsoefeningen.
Het gaat hier om verdrongen agressie of een wraakoefening.
Het typische is dat het zowel een sadistische man en vrouwen zijn.
Niet direct te koppelen aan een seksueel trauma al kan dat natuurlijk wel.

Het kan een haat zijn die ergens in je huist een uiterste verzet als je op een of andere manier bent gepest of wordt kort gehouden.

Daardoor kunnen psychopathisch aandoende dromen voorkomen en soms ook tot daadwerkelijk gedrag voeren.
We zie dat wel bij die totaal ontspoorde gevallen waarbij een hele school de dupe kan worden.

Ergens broedt er dus iets in je en de druk op de ketel loopt te hoog op.

Moorden is ook een thema. Zo is het in stukken hakken vaak een beeld van veranderingen doorvoeren.
Het oude wordt dan door de gehaktmolen gehaald om later in een andere vorm terug te keren.
Ze kun je strikt genomen een zak ook als baarmoeder zien.

Hier is het geweld echter zo buitensporig dat er meer achter zit en ik dus wel degelijk aan een trauma denk. Deze Jack the Ripper en zijn kornuiten is zo'n vreselijke schaduwfiguur.

Kijk niet naar spannende of gewelddadige films. Tegenwoordig zijn het soms werkelijk psychopaten die films regisseren in de meest perfide, sadomasochistische vormen, waarin werkelijk de duivel zelf aan het werk lijkt.

De emoties moet je eruit zien te werken niet met navelstaren maar door therapie of reageer je onderdrukte woede af op een voorwerp of boksbal of een vechtsport. Een therapeutische vechtvorm is heel geschikt. Kijk eens wat er dan bovenkomt aan verdriet want dat is altijd de motor achter de woede.

Het betekent niet dat jij slecht bent, misschien ben je wel veel te zachtaardig en worden de weerloze elementen in je vermoord door die bruut en zijn mede-duivelinnen.

Mensen die te goed zijn voor deze wereld kunnen soms de meest vreselijke dingen dromen of gaan lijden onder slapeloosheid of angsten omdat er zoveel woede is ontstaan en nooit afgevloeid in een natuurlijke weerbaarheid en assertiviteit.
Een korreltje van die Mexicaanse peper heb je nodig om weerbaar te zijn.

Het kwaad is nooit zo gevaarlijk als wanneer het te lang onderdrukt wordt.

Het kwaad zal zich altijd een weg zoeken en hoe braver we proberen te leven hoe indringender het zich zal profileren. Dat zien we in toenemende agressie, zinloos geweld en de nooit eindigende vetes en oorlogen. Alles gevoed door een media industrie die het normaal vindt dat mensen elke dag worden bestookt met de meest verderfelijke invloeden.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.