Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

voeten vastgepakt

8 jaar geleden

Ik heb vannacht of een nachtmerrie gehad of heb last van 'aanwezigheid' gehad. Het was al moeilijk om in slaap te vallen en heb de tijd van 4 uur nog gezien.
Tijdens mijn korte slaap (sta om half 6 op) heb ik het volgende meegekregen.

Plots werden mijn voeten aan het einde van het bed vastgepakt, ik rukte mij los , maar voelde de handen mijn voeten stevig vastpakken. Ik kon geen kant op. Op dat moment wist ik dat ik in een droom zat en probeerde daar uit te komen, maar dat lukte niet. Mijn hele lichaam was een en al kippenvel. De enige manier om dat te doen is om terug te gaan naar die 'droom'. Ik heb voor mijn gevoel geschreeuwd dat ze mij moesten loslaten, maar helaas. Ik pakte naast mijn bed een mok en gooide die (er staat geen mok naast mijn bed, deze zelfde mok staat wel op mijn werk).
Ik hoopte dat de wekker af zou lopen dan zou deze droom ook wel stoppen. De wekker liep af, maar was in mijn droom... ik kon mijn ogen amper open doen en zat nog in die droom. Het lijkt wel of het een droom in een droom is. Ik openende de rolluiken op mijn slaapkamer en zag buiten allemaal hoge bloembakken op de stoep voor mijn huis staan met paars-achtige bloemen erin. Verder merkte ik op dat het lint van de rolluik aan het rafelen was.

Deze droom ging over in een nieuwe droom .. plots zag ik twee mensen bij mij in bed liggen en vroeg of ze echt waren, ik voelde aan hun armen. Ik vroeg wat ze hier deden, dat wisten ze zelf ook niet.
Even later werd het dekbed van bovenaf van mij afgehaald en ik kon het weer terugpakken.

En toen ging de wekker echt af.. ik was wakker en weg uit deze droom of wat dat ook geweest was.

8 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt erop dat iets je aan je "lurven" uit bed wil slepen.
Het heeft misschien te maken met weerstand tegen dat vroege opstaan?
De rolluiken zijn vergelijkbaar met oogleden.
Dus de luikjes opendoen is bewust worden.
Wat de hoge bloembakken betreft?
Waren het ook obstakels?

Paars kan een lijdenskleur zijn maar wordt ook wel als spiritistisch gezien.

Omdat je in je slaap uit je lichaam glijdt lijkt het hier een touwtrekken tussen wel en niet bewust willen worden.
Maar daar zorgt de wekker dan wel voor.
Vreemde personen in bed kunnen onbekende of nog onbewuste eigenschappen zijn.

Het is mij ook eens overkomen dat mijn benen werden vastgepakt en ik een eindje werd opgetild.
Dat was zeker aangenaam, want daarmee verdween de pijnlijke kramp in mijn kuiten.

8 jaar geleden

Beste Sheherazade ,

Het opstaan om half 6 doe ik al jaren zonder tegenzin. De bloembakken waren inderdaad hoge obstakels, stonden meer dan 4 voor op de stoep.

8 jaar geleden
Beheerder

Dan moet er toch een vorm van hindernis in je leven zijn.
Bloemen staan vaak voor gevoelens.
Het huis ben je psychisch zelf.
Iets wil je dus doen opstaan of mogelijk ook in de droom meenemen?
Denk niet direct aan entiteiten maar eerder aan weerstanden.
Het komt vaker voor dat vlak voor de wekker afgaat zulke fragmenten ontstaan.
Daarmee herinner je het beter.

Waar het verder precies voor staat is te onduidelijk.

Het rafelige koord zegt wel iets over vergankelijkheid.
Het zou een keer niet meer kunnen werken of breken.
Het wijst op slijtage en dan niet alleen materieel.
De tand des tijds knaagt een iedereen.
Het wijst toch op weerstand tegen het daglicht of geestelijk inzicht.

Je bent wellicht nog niet toe aan achter de plantenbakken zitten?
Misschien een wat de druk bestaan? Het moeten?