Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wonde

Orchidee
8 jaar geleden

Hallo

Ik had vannacht een vreemde droom. Ik had ruzie met een man en we waren aan het roepen tegen elkaar. Ik zei telkens dingen als' nog één keer en ik slaag je' en telkens ik zoiets zei, deed hij dat, dus sloeg hij mij. Hetzelfde voor elk ding dat ik zei. Toen ik terug wou slaan duwde hij mij en kwamen we in een gevecht. Ik sloeg hem echt mijn vuist en toen ik hem bijna had doodgeslagen veranderde hij in een vrouw, maar ik kan mij haar gezicht niet meer inbeelden. Toen zei iemand dat ik een wonde had op mijn rug en tilde mijn topje omhoog om te kijken. Ik vroeg of het een grote wonde was en de persoon antwoordde: ' ja, heel groot.' Toen ging ik naar een dokter, waar die man van het gevecht ook was, we waren allebei gewond, hij vond het precies allemaal terug oke, maar ik niet. Toen de dokter mijn topje omhoog deed om te kijken had ik een gat in mijn rug dat je mijn botten gewoon kon zien. Weet iemand wat dit betekent?

8 jaar geleden
Beheerder

Het gaat meestal om een gevecht tussen de innerlijke tegenstellingen mannelijk en vrouwelijk of verstand en gevoel enz. Er bestaan vele tegenstellingen.
Het is een gevecht dat je niet kunt winnen want bij elke overwinnaar hoort ook een verliezer en dat ben je dus zelf.

De rug is het meest onbewust deel van de mens.
Je zou kunnen zeggen je bent in de rug aangevallen (achterbaks of laf).
Het gat is een open deur naar invloeden uit het onbewuste.
Het laat ook je hele binnenkant zien.
De arts? vindt het allemaal prima zo.
Maar ook de man is gewond geraakt.
Soms in zijn edele delen. (castratie)
Dat betekent een vorm van steriliteit of machteloosheid, gebrek aan initiatief enz.

Je botten geven structuur aan. Iemand zonder ruggengraat heeft b.v. geen karakter en is te slap.
Botten kunnen dus iets aangeven van sterkte, soms ook onverzettelijkheid.
De ribbenkast kan een pantser worden als je te star bent (onbuigzaamheid).
Maar je bent zoals de meeste helden niet onkwetsbaar.

Bovendien neem ik aan dat je daarbij echt pijn moet voelen en de oude wond merkbaar of bewust wordt.

Je ontkomt er niet aan of je moet dat deel een keer accepteren of verwerken.
Ervaringen in je leven kunnen die integratie behoorlijk in de weg staan.

Ooit zag ik een comedy van een paar dat een heel groot huis kocht, maar het werd een escalerende strijd (vechtscheiding) op alle fronten en ze ruïneerden niet alleen de hele inboedel, maar ook het huis en maakten hun leven tot een hel. Wel prima aan elkaar gewaagd.
Toch moesten ze met elkaar leren leven.

Soms moet ik dan denken aan de slapsticks, waar het steeds bonter wordt en ze elkaar voor rotte vis uitmaken en de auto slopen of taartjes gooien. Niemand die het een halt toeroept of mede betrokken raakt in het opstootje. Zoiets van een oog voor een oog, een tand voor een tand.

Omdat jij ze fel tegen hem vecht verandert hij in een vrouw.
Dat is opvallend want daarmee neemt hij een stuk van je psyche over.
Dat is positief want dan zal hij ook gevoeliger worden en jij weerbaarder omdat je iets van hem overneemt.
Je proeft het recept, hij een zacht sausje en jij wat Chileense peper.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.