Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerrie drugs & make-up & spiegel

Lis
8 jaar geleden

Hi,

Ik had vannacht best een ''horror'' droom. Ik ben dat wel gewend, want ik droom best vaak heftig en intens. Alleen snap ik echt niet waar deze vandaan kwam. Ik heb best een rot tijd achter de rug, maar juist nu gaat het stuk bij stuk beter. Mijn droom was:

Ik zat voor een spiegel coke te snuiven. Ik bleef het maar innemen, achterelkaar, constant. Tot dat mijn neus ging bloeden. Het bloed stroomde over m'n gezicht en ik had bloeddoorlopende ogen. Toen pakte ik mijn mascara potje en begon uit de pot te eten. Ik kon het allemaal heel goed proeven, het was heel dik vies spul en het zat overal. Tussen m'n tanden en al. Uiteindelijk keek ik naar mezelf in de spiegel en begon ik te stikken in het bloed & mascara.

Het is echt heel raar.. ik weet het. Waar kan dit nou vandaan komen? Wel heb ik al opgezocht op spiegels, drugs en bloed omdat dit symbolische dingen zijn. Ik kan er alleen geen touw aan vast knopen. Vooral niet aan de mascara. Super vreemd, iemand enig idee? Haha

Thanks!

8 jaar geleden
Beheerder

Drugs gebruiken is jezelf verdoven of onbewuster maken.
Je wilt in een roes ondergaan (zelfdestructief gedrag/ depressie)
Daarna de neem ik aan zwarte mascara.
Je maakt jezelf letterlijk zwart (zelfbeschuldiging en rouw/ as op het hoofd strooien en kolen of "Kohl" als teken van rouw)
Je neus bloedt, bloeddoorlopen ogen, (wellicht zwart omrand?), die kun je soms krijgen van hartverscheurend huilen.
Alle pijn en rotzooi, narigheid komt boven als modder uit de beerput, ondanks, of juist door, je coke-roes.
Van cocaïne kan je neusslijmvlies permanent beschadigd raken.
Spiegels zijn poorten naar het onbewuste (soort glazen bol of wateroppervlak)
Het zijn ook zelfbespiegelingen. Doet denken aan het portret van Dorian Gray (Oscar Wilde)
Je zelfbeeld ziet er vreselijk uit in die spiegel en toont de ziel.
Dus je kunt doen of je neus bloedt, maar hier is het ook letterlijk waar.
Een bloedneus is vergelijkbaar met ongesteldheid.
Kan dus ook een seksuele connotatie hebben.
Zoals de neus een fallisch beeld is (Cyrano de Bergerac).

Bloed wenen kan een intens verdriet inhouden.
Denk dat er wel iets ernstigs is gebeurd.