Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Een vreemde in bed

Myrtos
8 jaar geleden

Hallo,

Vannacht was het weer zo ver, de zelfde nare droom..

Ik weet niet of het een persoon is, maar de dekens bewegen en heb het gevoel dat iets op mij afkomt.

Vannacht ben ik gillend in een hoekje gaan zitten, mijn vriend schrok zich kapot en kroop via het bed naar mij toe. Voor mij leek het alsof het geen in bed naar mij toe ging, ik was echt super bang! Het heeft even geduurd maar kon hem daarna gelukkig herkennen!

Dit is niet de eerste keer dat ik naast het bed wakker word door deze droom.. wel de eerste keer dat ik heel hard gilde. Soms word ik ook wakker met meer kleding aan, deze heb ik in mijn slaap dan aangetrokken.

Ik heb deze dromen niet alleen wanneer mijn vriend naast mij ligt, ook wanneer ik alleen ben. En zou graag willen weten of meer mensen hem gehad hebben, wat uit betekend en hoe ik er van af kom.

Groetjes!

8 jaar geleden

Het lijkt wel een beetje op slaapwandelen. Slaapwandelen is een slaapstoornis waarbij iemand fysieke activiteiten vertoont terwijl hij of zij slaapt. Slaapwandelaars kunnen bijvoorbeeld rechtop gaan zitten, opstaan, aankleden, rondlopen, meubels verplaatsen, een muziekinstrument bespelen of zelfs autorijden waarbij het lijkt alsof ze gewoon wakker zijn terwijl in werkelijkheid hun hersenen slapen.

Myrtos
8 jaar geleden

Bedankt voor ie reactie!

Het gekke is dat ik dit alleen doe bij deze dromen.. voor zover ik weet heb ik nooit eerder geslaapwandeld, of dit gedaan bij een andere droom. Ik kan mij het angstige gevoel altijd goed herinneren..
Vind het zo gek en ook een beetje beangstigd.

8 jaar geleden

Dat lijkt me ook beangstigend als je geen controle over de situatie hebt. Bij sommige mensen kunnen dromen, en vooral nachtmerries samengaan met slaapwandelen. Misschien kun je uitzoeken wat je het best kan doen tegen slaapwandelen. Je kan bijvoorbeeld ook uitzoeken wat de oorzaak kan zijn van het slaapwandelen en daar dan proberen wat aan te doen.

8 jaar geleden
Beheerder

Dat er iets op je afkomt hoeft nog geen persoon of geest te betekenen.
Angsten kunnen zich als demonen gedragen.
Het hoeft niet zo te zijn dat de dekens werkelijk bewegen.
In dromen kun je van alles verbeelden.
Het is natuurlijk griezelig als iets onbekends op je af lijkt te komen.
Maar het is mogelijk iets dat nog onbewust is en verborgen onder de dekens.
Op zich hoeft dat geen kwaadaardig iets te zijn.
Het kan b.v. iets zijn dat warmte en toenadering zoekt.
Als je vriend weleens tegen je aankruipt kun je dat in dromen ook zo ervaren, alleen zie je hem dan niet en ervaart alleen het gevoel dat er iets op je afkomt.

Het is niet ongewoon dat als je geest terugkeert het gevoel van verplaatsing half bewust wordt waargenomen. Ook dat kan met golven en bewegen gepaard gaan.

Er bestaat zoiets al Pavor nocturnus, een nachtelijke schreeuw.
Op zich heeft die meestal geen enkele relatie met angsten al kun je wel schrikken van die gil.
Verder stem ik in met Esme als een verschijnsel dat op slaapwandelen lijkt in ruimere zin.
(somnambulisme)

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.