Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

nachtmerrie over ex

noelle
8 jaar geleden

Hee mensen, het is nu 4 uur s' nachts en ik word net wakker van een enge nachtmerrie. Het is nu ongeveer 1.5 week uit met mijn ex en in het begin droomde ik leuke dromen over hem maar sinds vanacht schrok ik me dood.Ik heb sinds het uit is heel goed contact met een andere jongen en we hebben al eens afgesproken en gezoend.

Mijn droom: Ik wou mijn schoonmoeder opbellen om te zeggen dat ik altijd zo gastvrij was daar en om hun te bedanken. Toen aan de telefoon reageerde ipv mijn schoonmoeder, mijn ex. Hij zei dat hij alles wist over de nieuwe jongen waar ik wat contact mee heb en dat hij wist dat we hebben gezoend. Ook had mijn ex al heel snel een nieuwe vriendin in mijn droom (ik zag het op facebook in mijn droom) met een tekst die mij onderuit haalde. Na dat telefoontje kwam ik hem(mijn ex) tegen in een soort van boerentent (omgeving van nieuw contact). Hij bedreigde me en stak me neer met een mes bij mijn hart. Toen reed hij weg in een soort vrachtwagen en belde ik de politie met een ipad. Ik was niet dood door die steek en kwam in dezelfde tent toen mijn ex wegreed mijn nieuwe contact tegen. Hij was boos op mij en heeft mij gebruikt omdat in mijn droom kende mijn ex en mijn nieuwe contact elkaar heel erg goed wat ik niet wist en hadden dit zo uitgestippeld.

Dit is tot nu toe de meest bizarre droom die ik ooit heb gehad omdat het zo echt leek en voral heel bizar. Ik droom sinds het uit is al vaker over mijn ex maar dat waren tot deze toe alleen maar positieve die elkaar weer soort van bij elkaar terug brachten. Ik hoop dat mensen kunnen reageren want ik denk er de hele tijd aan..

8 jaar geleden
Beheerder

Het mes is een steek door je hart, de angel van de liefde.
Je bent bang alsof je schuldig bent aan overspel,
terwijl het je natuurlijk vrij staat je eigen leven te leiden. Maar angst voor ex-relaties komt veel voor.
Ex-partners bemoeien zich vaak nog met nieuwe contacten of menen nog steeds rechten te kunnen doen gelden of zijn jaloers op nieuwe concurrenten.
Tegelijk spelen die rolpatronen in je geest, omdat je nog niet vrij bent en meent verantwoording af te moeten leggen, terwijl het een vaag schuldgevoel is dat niet realistisch is.
Dus komen die rivalen tegenover elkaar te staan in je dromen.
In dromen ga je heus niet dood.
Bedrogen voelen en gebruikt is ook een oude angst.
Je wilt niet weer teleurgesteld worden.
Maar daarmee zou je nu net de overwinning aan je ex uit handen geven.
Het is net als het negatieve vaderbeeld dat liever een dochter offert uit zelfzucht, dan haar af te staan aan een vreemde en principiƫle vijand.