Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerrie: jongste zoon spring in het oneindige!..

Sunshine74
8 jaar geleden

Hallo,
Afgelopen nacht is het voor de 2e ker in 1 jaar dat ik droom over mijn jongste zoon... De eerste keer waren we aan't wandelen met ons gezin in de bergen... Wil nog zeggen wees voorzichtig... Op dat ogenblik stapt mijn jongste zoon naar de afgrond draait zich om en zwaait... Dag mama... En laat zich in een diepe ravijn vallen.... Hij 'verdwijnt' in't niets. Afgelopen nacht een vergelijkbare droom... Wandelen met familie in de heuvels bergen, moeten over 'n beek die enkele meters lager loopt... Smalle brug betonnen balk naar andere kant... Zonder ballustrade.... Jongste zoon vertrekt weer kijkt om zwaait en springt... Zie niemand in beek vallen of drijven... Hij verdwijnt weer in't niets....
Ik maak me zorgen... Ben aa't zoeken geweest en vind geen antwoord... Wat zou dit kunnen. Betekenen? Dankjewel voor je reactie

8 jaar geleden
Beheerder

Iedere ouder zal wel eens bang zijn een kind te verliezen.

Maar het zou ook kunnen betekenen dat je hem niet los kunt laten.
Hij springt in het diepe, dat is ofwel een waagstuk (het leven), of een zelf-vernietigende of zelf-destructieve daad.
Misschien doet hij dingen die jij niet in de hand kunt houden? (Hij ontspoort).
Maar het kan ook iets in jezelf zijn dat je dreigt te verliezen. (eigenschappen)

In de bergen wandelen geeft een niet gebruikelijke hoogte aan.
(Tenzij je in de bergen woont natuurlijk)
Dus je leeft te hoog, staat niet in de realiteit, of je ambities en trots zijn te overtrokken en hij doet er niet meer aan mee.

De bergen reiken symbolisch naar geestelijke sferen.
Maar wie te hoog leeft loopt natuurlijk risico's.

Een brug of balk is een overgangssituatie. (fase, beproeving, levensbesluit)

De zoon verdwijnt in het niets (geestelijk?), dus je weet niet waar hij gebleven is.
Misschien wil hij wel weglopen?

Tegenwoordig springen adrenaline-junks met ware doodsverachting van bergen, bruggen en torenhoge gebouwen met een bunjee-touw of parachute.