Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Beste vriendin

Febe
8 jaar geleden

Hallo,

Vanacht werd ik precies wakker met het beeld dat mijn beste vriendin (naast mij) rechtop ging zitten, een wenend gezicht trok en weer ging liggen maar dan naar de andere kant waardoor ik haar naam begon te roepen. Toen ze antwoordde in het echt 'uuh wat?' zei ik 'gast Lisa zyt ge serieus'. Het leek geen droom maar het kan dat ik droomde dat ze weende en dan daar wakker van werd. Misschien was ze helemaal niet aan het wakker want ze werd net wakker toen ik schreeuwde. Ik vind dit heel angstaanjagend en heb hier wel vragen bij. Zouden jullie mij kunnen zeggen wat dit is?

Febe

8 jaar geleden

Ware vrienden kun je herkennen aan sympathie en empathie. Eerlijkheid, ook in situaties waarin het voor anderen moeilijk kan zijn om de waarheid te spreken of te horen. Wederzijds begrip en medeleven. Emotionele steun. Genieten van elkaars gezelschap. Vertrouwen in elkaar. Allemaal positieve zaken waardoor je je thuis voelt bij die ander. Vriendschap is als een spiegel. Het zijn projecties.

Eigenlijk begrijp ik niet zo goed, wat je bedoelt met wel of niet wakker zijn. Of ze slaapt, wakker is en/of wie er schreeuwt.

8 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt op separatieangst.
Jij meent dat zij weent, of er weent iets in jezelf?
Dan keert zij zich symbolisch van je af, waarmee jij bang bent haar te verliezen.
De schreeuw kan een wanhoopskreet zijn, omdat je je aan haar vastklampt.