Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Nachtmerrie die herhaald, niet bestaande personen/objecten

Heleen
8 jaar geleden

Ik heb telkens dezelfde nachtmerrie als ik ziek ben en ik zou graag willen weten of het iets betekent.
Ik droom over een klok met een hard tikkend geluid dat steeds harder en sneller gaat tikken, er is een opdracht die ik uit moet voeren maar die is onmogelijk, de droom is eigelijk lastig uit te leggen want het gaat niet echt over bestaande objecten of personen maar in mijn droom weet ik precies wat het zijn, er komt ook een vaag figuur in voor die als de nachtmerrie bezig is mij langzamer hand steeds meer overweldigd met energie. Een soort golf dat mij een bedrukkend gevoel geeft, alsof het eerst rustig iets bouwt en daarna steeds groter en gemener word.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is want ik vind het erg lastig om uit te leggen.
Alvast bedankt

8 jaar geleden
Beheerder

Het tikken lijkt mij meer een tijdbom.
Dus een angst voor iets. Een woede of heftige emotie?

De golf van energie kan ook creatief zijn maar onderdrukt.
Angst voor agressie kan spelen.
Soms doordat je niet van je af bijt of omdat je zo niet wilt zijn.
Maar de mannelijke eigenschappen komen van Mars en soms moet je die wel eens toelaten.

Heleen
8 jaar geleden

Heel erg bedankt voor de snelle reactie,het kan inderdaad wel kloppen.
Misschien heeft de tijdbom ook wel mee te maken dat ik heel erg op de tijd gericht ben.(mensen niet teleur wil stellen?)

Heleen
8 jaar geleden

Ik vraag me wel af hoe het kan(en wat het betekent) dat ik wel over de dingen droom(objecten,ruimtes,personen/figuren)maar ze niet bestaan, geen fantasie of ruimte wezens.

8 jaar geleden
Beheerder

Al je gedachten worden in beelden omgezet en ook het onbewuste produceert onophoudelijk beelden.
Als je alleen maar eigen bedenksels zou hebben zou er nooit iets nieuws kunnen ontstaan.
Het onbewuste is oneindig creatief.
Het collectieve onbewuste is een oceaan van mogelijkheden.

Heleen
8 jaar geleden

Bedankt!