Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vluchten

Dream"on"77
8 jaar geleden

Ik droomde dat ik in een winkelcentrum / uitgaans plek liep met een goeie vriendin .
We hoorde ineens lawaai ( ineens andere omgeving een "school")

We wilde kijken voorzichtig en zagen een Indische vrouw heel boos en met wapens in d'r handen . Ze keek onze kant op en we rende weg .

We kwamen uit in een gymzaal met kinderen en ouders die aan t kijken waren naar hun kroost wat aan t judoën waren .

En ineens vertelde ik m'n eigen 2 jongste dochters dat ze in de hoek koersen gaan zitten voor de veiligheid en ik naar de overkant keek van de gymzaal om ze ergens in veiligheid te kunnen brengen , ik heb dit gedaan samen met m'n vriendin

Ik heb zo een houten holle ding waar je overheen kan springen t bovenste gedeelte afgehaald en heb de kids en onszelf erin verstopt .

Op dat moment schrok ik wakker want hoorde iemand m'n zoldertrap oplopen .... Om 2 uur snachts , zie een lampje

Dus ik voorzichtig m'n bed uit !
Staat m'n oudste dochter op zolder schrok me wezenloos !!!
Ze ging even de wasmachine uitzetten die piepte ?????

Hoe dan ook raar verhaal raar wakker worden
En nu niet meer in slaap kunnen komen pfffffff nog steeds een hoge hartslag en er gaat van alles door me heen ineens .

Ik ben nu zo bang dat zoiets ooit bij m'n kinderen gebeurd op school bah bah bah moet maar aan wat leuks gaan denken .

Suc6 mensen die net als ik nare dromen ondervinden

Groetjes dream"on" maar dan wel leuk ????????????

Dream"on"
8 jaar geleden

Oow wat erg ik zie nu dat t pas 00:17 uur is wat vaag dit allemaal ( klok van m'n man staat vooruit wn daar is t 2:00 uur !
Gelukkig is t nog vroeg ????

Houd dus in dat ik 00:00 in slaap ben gevallen ongeveer en misschien heel even heb gedroomd alleen leek t wel uren te duren hoe is dat dan mogelijk ???????

Hoor graag een reactie

Groetjes dream"on"

Dream"on"
8 jaar geleden

Eeeeeeehhhhhh HIER klopt dus de tijd niet van t plaatsen !
Man man man ik begin helemaal aan mezelf te twijfelen !
Jullie tijd klok van plaatsen klopt niet !
Zie op m'n eigen telefoon dat t inmiddels 2:24 uur is !

Ik ga proberen te slapen tis dus niet nog vroeg helaas .

Trusten

8 jaar geleden

Ja, Dream On, van die tijd, dat zijn nog van die dingetjes dat geüpdate moet worden. Zoals meer werkzaamheden voor de website.

Een winkelcentrum en uitgaansplek is een plek waar je even op adem kan komen, mits je allerlei spullen nodig hebt uit het winkelcentrum. Het winkelcentrum is tevens symbolisch voor materialisme en de behoefte om bij te blijven met trends, rages en de nieuwste technologie. De school is je leerschool.

De Indische vrouw is een exotische dame (mysterieus/het onbekende), die hier een negatief vrouwenbeeld vertegenwoordigd; jaloezie, eigengereid, kattig, nieuwsgierig enz. En hier loop je voor weg, want dit zijn eigenschappen waar je waarschijnlijk een hekel aan hebt, maar eigenschappen zijn die ook in jou huist.

In de gymzaal kijk je naar een competitie. Wat de kinderen hier leren is discipline, voor zichzelf opkomen, sportiviteit, verdediging, beheersing enz. Dit zijn positieve mannelijke eigenschappen. Jong geleerd is oud gedaan.

Misschien iets voor je dochters. Maar deze bescherm je, waardoor ze niet leren om assertief te worden. Je bent zelfs zo beschermend, dat je ze verstopt in een hol houten ding. Het holle ding staat symbool voor de schoot van de moeder. Hiermee leren ze nooit om op eigen benen te staan.

8 jaar geleden
Beheerder

Het schijnt dat alleen jij beng bent.
Je roept dus je eigen spoken op.
Het heeft zelden zin weg te lopen dat wat bij je hoort kun je nu eenmaal niet ontkomen.
Het is een Indische vrouw, mogelijk "de stille kracht"?
Indië is voor ons een zieleland of onbewuste, of de junglekant, tegenhanger van het bewuste leven.
Iemand die misschien in de oppositie komt tegen de "blanke" overheersing? Waarmee ik het ego bedoel.
De donkere kant is de chtonische (aardse) en sinistere kant.
Het is duidelijk je gedrag chaotisch is te noemen.
De wasmachine is meestal een symbool van zaken sorteren en reinigen of verwerken.
Je ziet overal leeuwen en beren. (Anticiperende angsten).

Een winkelcentrum staat symbool voor de kermis van het leven.

Het holle ding kan een analogie hebben met de wasmachine, maar ook met de baarmoeder.
Je zou ze "voor de veiligheid" het liefst terug stoppen.
Waarmee je de kinderen belet op te groeien, om ze "niet los te hoeven laten".
Separatieangst dus.

(Het klopt, de tijd staat inderdaad twee uur verkeerd.
Gaan we iets aan doen).

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

dream"on"
8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie , ik kan mezelf wel in bepaalde dingen vinden maar sommige dingen ook niet maar vind t leuk om toch die verschillende reacties te lezen .
Bedankt hiervoor geeft me ook rust ;-)
Groetjes dream"on"

dream"on"
8 jaar geleden

Bedankt voor je reactie ook hier kan ik me plaatsen in bepaalde uitspraken die je doet.

De wasmachine was werkelijkheid en m'n oudste dochter ook die de zolder trap op liep met licht . Daar schrok ik wakker van .

De angsten die ik de laatste tijd voel in mijn dromen ( droomde nooit althans herinner ze nooit )

Maar de laatste tijd erg veel nare dromen eigenlijk alleen maar nare dromen .

Er veranderd wel veel in m'n leven en mensen zeggen wel eens dat je dat in je slaap verwerkt ?!

Angst speelt helaas in m'n droom een grote rol en wordt vaak wakker en kom moeilijk in slaap omdat die angst door nare gedachtes nog meer aangewakkerd wordt en ik dus nog naarder ga dromen .

Dus ja ik kan me zeker in jouw uitspraak vinden .

Bedankt voor de omschrijving
Tot ziens op t forum
Groetjes
Dream"on"

8 jaar geleden

Volgens mij mag het dat droomuitleggers hun eigen kijk op de droom hebben. Het is net al het maken van een foto. Iedereen ziet het fragment vanuit zijn invalshoek. Vaak komen bepaalde zaken overeen, maar soms kan het echt helemaal compleet anders zijn. Dan vind ik het leuk om daarover te discussiëren. Of als het totaal niet klopt, dan hoor ik het ook graag. Daar kan ik van leren.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.