Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

trein

sabrina snuggie
8 jaar geleden

Ik droomde dat ik op de fiets zat met een vriendin achterop, zei was aan het fietsen en ik stuurde.. we kwamen aan bij het spoor waar de trein al aankwam en toch wilde ze er voor langs. Ik zei dat dat niet veilig was en ze begon harder te trappen. Aan de andere kant van het spoor was ik nog alleen over. De trein had haar geschept en verslonden.

Aan de andere kant aangekomen zet ik snel de fiets weg en ren naar boven.. omdat ze me zoeken..ik verstop me en pas als het spoor wordt vrijgegeven (is schoongemaakt). Ren ik naar beneden en spring ik in de trein, en de trein rijd weg. En ik wordt wakker.

In de droom ben ik niet echt bang of verdrietig maar ga ik gewoon verder.

8 jaar geleden
Beheerder

Die vriendin is dus de drijvende kracht, maar ze wil je wel onder de trein dumpen.
Hier straft het kwaad zichzelf.
Dat kan ook een drift zijn een tomeloze energie die roekeloos doorgaat als alle rode lampen branden.
Dat leidt tot rampen.
Maar je springt uiteindelijk wel op de levenstrein.
Maar.... die trein bestuur je niet zelf, in tegenstelling tot die fiets.
Een trein is een soort draak, een collectieve bundel energie/libido, maar wel vastgelegd op sporen.

Jij was dus meer de voorzichtige en de vriendin de roekeloze waaghals. Of je alterego?

sabrina L
8 jaar geleden

Ik zit momenteel al anderhalf jaar in een ziekehuis traject naar een operatie die steeds wordt uitgesteld.. ik dacht zelf aan een soort verleden voor de trein werpen.. .maar kon er niet helemaal uitkomen. Alter ego zou een goede zijn. .Bedankt voor je reactie

8 jaar geleden
Beheerder

Je schrijft het zelf, het traject waarin je zit, dat is het spoor.
Het leven dendert voort.
Soms denk je aan de korte uitweg met een suïcide poging.
Maar jij was toch degene die dat niet wilde, je liet je niet meeslepen.
Het waren destructieve delen van jezelf.

Misschien zou je het (zieke?) deel voor de trein willen werpen?

Wens je sterkte toe.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.