Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Seksuele intimidatie en poging tot moord?

Isa de Jongh
8 jaar geleden

Ik droom altijd extreem veel en de dromen komen altijd overeen met mijn leven en wat ik metaal doormaak. Helaas kan ik de droom van vannacht absoluut niet plaatsen. En snap niet precies wat hij mij wilt vertellen. Het is een lange en gedetailleerde droom.

Het begint met dat ik in een huis zit met 2 jongens. Ik herken niemand maar in mijn droom zijn het familieleden en vrienden van mijn vriend (in de droom had ik dus een vriend)

Ik zit op bed en wordt lastig gevallen door 1 van de jongens. Hij probeert me te versieren, maar op een manier waarop hij me echt lastig valt. Aanraken en nare praatjes. Ik wil echter niks met hem te maken hebben en stuur hem weg.

Vervolgens probeert 1 van de andere jongens via berichtjes over het internet hetzelfde. Je kan het zien als lastig vallen en Seksuele intimidatie.

Later in de droom ontmoet ik mijn moeder en een vriendin. Ze hebben een discussie omdat die vriendin mijn moeder een goede zakelijke deal had aangeboden, maar er vanaf ziet omdat 1 van die 2 jongens (van eerder in mijn droom) hebben verteld dat mijn moeder HEN seksueel intimideerde. Ik sta perplex en besef dat ze dit doen omdat ze niet konden omgaan met mijn afwijzing. Op deze manier proberen ze me terug te pakken.

Ik wil mijn moeder helpen en ga mijn laptop halen om te bewijzen dat de jongens liegen en zij mij seksueel intimideerden. Maar op het moment dat ik bij mijn laptop ben zijn alle berichten verwijderd. Ik wil met mijn laptop naar beneden gaan maar boven aan de trap word ik tegengehouden door 1 van de jongens. Er volgt een worsteling en hij probeert me over de railing te duwen. Ik ontkom en wil naar beneden rennen waarna hij me een flinke duw geeft en ik 2 trappen naar beneden val, ik raakte de grond en toen werd ik wakker.

Details van de droom: het was een groot huis met veel beton en glaswerk. Ook de trap was met glas langs de railing en alles in blauw/grijs tinten.

8 jaar geleden
Beheerder

Het gaat hier een beetje van hoe je omgaat met die prille mannelijke invloed.
Dat verloopt vaak via de erotiek. In het echt zijn jongens ook vaak opdringerig en vervelend aangedreven door hun hormonen.
Maar dat moet wel in banen geleid worden anders zijn we niet anders dan de dieren.
Dus jij wijst hen terecht af, het zijn barbaren die op jacht zijn.
Je moeder is natuurlijk een volwassene die die knapen wel aankan maar het verschil in leeftijd wijst ook op verschil in ontwikkeling en een jonge knul kan een keertje leuk zijn, maar verder niet rijp qua geest.
Aan dekhengsten zonder hersens heb je niet zoveel op termijn.

Het huis heeft veel glaswerk dat wijst op transparantie of openheid.
Waarschijnlijk iets dat jou kenmerkt? Die openheid kan gevaarlijk zijn, want die straalt ook iets uit van "beschikbaarheid".

Een groot huis kan een Zelfsymbool zijn.
Het biedt ook veel ruimte tot ontwikkeling.

Denk dat de trap iets weergeeft van er geestelijk boven staan en die knapen willen je omlaag werken zodat zij boven je staan (recht van de sterkste) Maar dat is een zwakte standpunt in een meer geciviliseerde maatschappij, waar we niet meer met knuppels en berenhuiden zwaaien.

8 jaar geleden

Het huis dat is je lichaam en ziel (denken, emotie en eigenschappen). De twee jongens hebben een dubbele betekenis. Ze spannen samen en vormen een duo, met dubbele kracht en dubbele macht, balans of dubbele zwakte. Het duo dat zich hier in mannelijke vorm manifesteert kunnen je eigen eigenschappen in tweevoud zijn.

Je weet waar je grens ligt en je houdt het af. Misschien zijn de mannelijke eigenschappen wel te ver van je bed show. Mannelijke eigenschappen zijn; assertiviteit, doorzettingsvermogen, competitief, ambitieus enz.