Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Gedroomt dat mijn moeder wordt vermoord

JessicaS
8 jaar geleden

hallo, ik heb dit maar op een uurtje tijd gedroomt. Ik heb gedroomt dat ik in een grote zaal was en dat je daar kon tanken. Hoe ik daar ben gekomen en om welke reden weet ik niet maar mijn zusje was daar en mijn moeder ook. Mijn zusje klom op een gast met een motor en reedt weg. En raar, maar daar stond een zetel en opeens was iedereen weg. Het werd donker toen ik naast mijn mama ging zitten in die zetel en ik had mijn kap op. Ik had een slecht gevoel dus ik smeekte mijn mama om in de auto te stappen en weg te gaan. Ik weende maar het leek haar allemaal niets te schelen. Ze leek depressief en ik wist niet wat in haar omging. Ik begreep het allemaal niet. Opeens ik hoorde dat er mannen aan de ingang in het Spaans aan het praten waren en aan het lachen waren. En ik bleef mijn mama smeken om weg te gaan en ik zei haar meerdere keren dat ik me niet veilig voelde. Toen ik opeens iets hoorde naast/achter mij en er daar een man stond. Ik had een grote schaar mee (vraag me niet hoe en waarom) en ik zag dat die grote blanke man een kinderkussen tussen zijn handen hield. Ik zat klaar om die schaar in zijn gezicht te steken of in zijn buik te steken want ik wist/ had het gevoel dat hij ons ging stikken en ons ging verkrachten maar ipv dat hij op mij eerst sprong, sprong hij over mij naar mijn mama toe en dan ben ik direct wakker geworden. Wat betekent dat? Ik ben enorm geschrokken en geraak gewoon nietmeer inslaap.

Alvast bedankt voor het antwoord.

8 jaar geleden
Beheerder

Tanken is energie opdoen (libido).
Je zusje kiest het avontuur (kan ook jouw alter-ego zijn)
De donkere zaal is het onbekende, onbewuste het onzekere.
Jij blijft bij je moeder hangen terwijl ze niets om je lijkt te geven.
(moederlijk principe, nestsyndroom, gebrek aan zelfstandigheid)
De woeste mannen zijn het avontuur, de roofridders, schelmen en schaduwen uit je onbewuste die je wel in beweging gaan krijgen. Deze barbaren zijn nog niet bewuste, daarom vrij primitieve elementen uit je innerlijk. Maar je zou ze eerder de doodsteek geven dan van je stoel komen lijkt mij.
Deze mannen zijn de hier actieve elementen en als je net als je zusje het leven tegemoet zou rijden waren deze schurken er waarschijnlijk niet geweest.

Hier gaat het waarschijnlijk om separatie-angst en het moederbeeld durven loslaten om op eigen benen te leren staan. Soms moet de moeder worden gedood als de oude draak die je belet jezelf te worden.

Het is het aloude thema van de ridder op het (in dit geval ijzeren) witte paard, die de jonkvrouwe komt schaken, omdat ze anders achter haar harp en spinnewiel blijft dromen van een romantische held.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.