Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Aangevallen door een piraat?

Valerie
8 jaar geleden

We waren met school ergens in het buitenland maar er waren ook nog andere mensen daar van andere landen. Het dorp waar we in verbleven grensde langs een kant in het water en langs alle andere kanten werd het dorp afgesloten aan de uitgangen voor onze veiligheid want er zou een moordenaar voor het dorp komen. Toen die kwam, kwam die langs de zee. Ik was ergens binnen in een huisje in het dorp toen een kogel het glas raakte ma nie volledig door het glas ging, er werden bommen gevuurd die de vorm hadden van luchtballonnen. De moordenaar kwam onze kant uit op iets waarvan iedereen eerst dacht dat het een bom was dus iedereen ging zo snel mogelijk het water uit en hielden zich vast aan de zijkanten van de boten. Het bleek gewoon een duikboot te zijn, maar de moordenaar kwam eruit en sprak tot ons. Ik vond hem er nog best knap uitzien. Van waar ik stond kon ik niet horen wat hij zei en ik wou er echt achter zien te komen. Maar een goede vriendin van me in het echt trok me mee en we begonnen gewoon te rennen. Heel hysterisch zei ze dat we hier echt weg moesten komen maar de uitgangen werden nog steeds bewaakt. Ik zei: 'we weten niet eens in welk land we zitten.' En toen ineens, zagen we tussen een paar huisjes door een uitgang die niet bewaakt was. Het landschap was een soort heide. Maar mijn spullen, portemonnee en gsm lagen nog bij een leerkracht helemaal aan de andere kant van het dorp want we hadden deze allemaal moeten inleveren. Toen ik me omdraaide zagen we dat er meer schepen richting het dorp kwamen, dus ik begon zo snel als ik kon te lopen om mijn portemonnee en mijn gsm te halen zodat ik samen met die goede vriendin langs de enige uitgang die er was kon ontsnappen. Maar ik werd wakker toen ik aan het lopen was richting de leerkracht met mijn spullen. Ik hoorde tijdens dat lopen ineens muziek. Het klonk als piratenmuziek.

Alles leek ongelofelijk echt.

8 jaar geleden
Beheerder

Het bekende thema.
De piraat komt uit het onbewuste om "je bed op te schudden".
Kortom, er ontstaat wat actie in het dorp.
Hij duikt letterlijk op met een duikboot die een symbool is van het monster of de walvis uit de diepten.
Aangezien de meeste mensen bang zijn van het onbekende ren je zonder hoofd rond.
Waarom is je GSM zo belangrijk als er een vermeende moordenaar rondloopt, waar je heimelijk al verliefd op bent, want vrouwen houden wel van een verzetje met een ruige schelm (lachen).
Je GSM zou hem waarschijnlijk aanlokken want het is een communicatiemiddel.

Ik denk aan the Pirates of the Caribbean, overigens een prachtig stukje muziek.
Het schelmen-archetype duikt altijd op in momenten van grote veranderingen.
Zo kan b.v. een meisje dat naar de volwassenheid groeit gaan dromen van een heldenfiguur (b.v. een piraat).
Hij moet haar ontvoeren en uit handen van de ouders krijgen, anders komt ze niet los. Ze blijft rustig 100 jaar in haar glazen kist liggen, hopend op een minnaar, die eerst door al haar groeiende afweer aan doorn-struiken moet worstelen, voor hij de prinses op de erwt mag kussen.
Dat ze ook zelf zou kunnen opstaan beseft ze niet.
Het is natuurlijk een beeld van de ziel.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.