Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

mentaal ziek

hannah
8 jaar geleden

hoi,

deze nacht had ik nogal een opvallende droom. ik droomde dat ik rond de 40 was (ben nu 16) en dat ik heel mijn leven een zwerver ben geweest, ondertussen was ik mentaal dus ook niet zo gezond meer. ik was opgenomen door een vrouw en ze liet me in bad gaan. ik werd ineens super bang omdat het water warm was en ik dacht dat het huis in brand stond, omdat ik zovele jaren nooit een warm bad heb gehad. de vrouw legde het uit en ik was kalm, maar zodra ze weg ging werd ik opnieuw bang omdat ik de warmtebron niet kon zien en dacht ik dat de kelder in brand stond.

8 jaar geleden
Beheerder

Je bent niet gewend geliefd en verzorgd te worden.
De liefdevolle vrouw wil je in bad doen om je te reinigen.
Heel goed mogelijk dat in de kelder de verwarming staat.
Warmte staat ook voor emoties. (ook buik en lagere chakra's/ de badkuip is vergelijkbaar met de baarmoeder en de magische kookpot)
Wellicht is in die kelder (onbewuste) heel wat brandbaar materiaal opgeslagen zoals emotioneel beladen onderwerpen.

De droom plaatst je ineens op middelbare leeftijd wat een snelle rijpheid of veroudering aangeeft en hopelijk een geestelijke ontwikkeling die de 16 jaar vooruit gaat.
Onder moeilijke omstandigheden kunnen kinderen zeer snel rijpen en veel wijzer worden dan hun leeftijdsgenootjes. Dat isoleert je ook en maakt dat je een eenling bent geworden.

Tegelijk moet je ook van je jonge leven genieten want het keert nooit terug.
Maar als je jeugd een hel is, dan vlucht je in fantasieën, of je loopt weg.