Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo allemaal!
Mijn naam Ymani, ik ben 26 jaar en ik ben blij dat ik mij bij dit forum mag voegen!
Ik kom met de deur in huis vallen.
Mijn vriend werd twee nachten geleden schreeuwend wakker...
Hij droomde dat hij op het station liep, en mij en nog wat andere vrienden kwijt was.
Toen, kwam hij drie knappe vrouwen tegen.
Zij lokten hem mee, en het leek eerst heel aangenaam.
Hij kreeg een massage, maar al gauw werden de bedoelingen wat duisterder.
Hij werd in ene overal aangeraakt, en ervaarde dit als niet prettig. Des te harder hij schreeuwde, des te hardhandiger de "verleidsters" werden.
Ze begonnen hem te krassen, krabben en de bedoeling dat ze hem wilden verorberen werd wel duidelijk.
Ik maakte hem dus oo dat moment wakker!
De vraag is namens hem; wat heeft deze droom te betekenen?
Hij is nog nooit eerder schreeuwend wakker geworden.
Het station is een springplank om nieuwe levenswegen te bewandelen. Het is de trein die je voortbeweegt, samen met anderen. Ieder mens heeft zijn eigen opvattingen en keuzes die gemaakt worden en kun je door te veel meningsverschillen, vrienden of kennissen kwijt raken. Ze stappen uit op een ander station.
De knappe vrouwen zijn verleidsters. Het zijn er drie en komt overeen met de drie vrouwelijke eenheid. De drie generaties vrouwen komen hier het dichts in de buurt; kind, moeder, grootmoeder. Het is een symbool van kracht. Hier de kracht van de verleiding en ‘duister’ onbewuste. Hoe meer men tegenstribbelt hoe erger het wordt. De droom zegt, volgens mij, dat er iets losgelaten dient te worden.
Beheerder |
Doet mij ook aan de 3 Nornen denken.
Het vrouwelijke drietal is van de Maanfasen afgeleid en vertegenwoordigt ook levenscycli.
Aangezien de Maan in direct verband staat met de vrouw is het duidelijk dat de duistere kanten je in hun greep hebben. De Maan is een oeroud occult symbool (koningin van de nacht "Mozart's Zauberflute", Of Rusalka/ Dvorak "Song to the Moon" Lucia Popp)
Dank jullie beide voor het antwoord.
Mijn vriend stelt de volgende vrageb n.a.v. jullie antwoorden; hoe heeft de duistere kant mij in de greep, hoe moet ik dit zien? Kan ik er iets tegen doen en wat is mijn levensles hierin
Gr ymani
De duistere kant hoeft niets gevaarlijks of iets duivels te zijn. In mijn uitleg zit de duistere kant in jezelf en zijn de nog niet ontdekte negatieve eigenschappen zoals: woede, wrok, jaloezie, agressie, lusten, slordig, asociaal enz.
De les daarin is, hoe beter je jezelf leert kennen, hoe makkelijker je kan anticiperen op zaken en problemen voor kan zijn. Hoe beter je jezelf kent, hoe makkelijker je aan een ander kan presenteren en voor jezelf op kunt komen.
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Duistere kanten zijn de onbewuste eigenschappen.
Aangezien we ons bij voorkeur met onze fraaiere kantjes identificeren vergeten we dat we een schaduw bezitten van meest inferieure of moreel afkeurenswaardige eigenschappen.
Net zoals Doornroosje het lichte vertegenwoordigde vergaten ze de boze heks uit te nodigen.
Het kwade laat niet met zich spotten en daarom de wraak met de prikkel.
Het gaat niet om goed en kwaad als tegenstelling.
Iemand kan b.v. ook een lichte schaduw hebben als hij/zij de duistere kant leeft.
Dit drietal laat weten Wij zijn er ook en als je ons negeert zullen wij je er wel aan herinneren.
In vrijwel elk sprookje komt die confrontatie voor.
Les is dus probeer niet om goed en kwaad te splitsen.
Ze horen bij elkaar als twee kanten van dezelfde munt.
Aangezien het om een vriend gaat, betekent het dat hij een slechte relatie heeft mij zijn hier negatieve anima.
Dus zijn gevoelsleven vooral, maar nog veel meer.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Hai Sheherazade,
Bedoel je uitsluitend de anima (= vrouwelijke eigenschappen in jezelf) die niet ontdekt is? Is dat die duistere kant, zowel de positieve als negatieve kanten?
Groetjes,
Esme
Beheerder |
Het duister is altijd iets onbekends.
We kunnen het symbolisch immers niet onderscheiden.
Het hoeft op zich niet eens kwaad te zijn, hangt meer af van het gedrag en uiterlijk.
We dromen immers vaak van donkere nachtelijke situaties, die door hun obscure onbekendheid angsten oproepen.
Hier echter is duidelijk dat de negatieve eigenschappen actief zijn.
Kan overigens ook een prikkel zijn tot activiteit.
Het kwaad is een katalysator.
Stel dat iemand passief is, of lui en niet gemotiveerd iets te ondernemen, dan kunnen de 3 draken iemand opjagen. Het zijn ook schikgodinnen (vandaar de 3 nornen of muzen)
De duistere kanten vormen maar een aspect van de anima, een van de rollen die ze speelt.
Kietelen is iemand opporren. Hoewel het ook demonisch kan worden bij onmatigheid en dat is hier zeker het geval.