Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik heb elke nacht last van nachtmerries. Deze zijn zo realistisch dat ik het gevoel heb dat alles echt is, dat het echt gebeurd. Als ik dan slaap is dat erg onrustig, maar ik kan me enkele minuten niet meer bewegen en dat kan meerdere keren in een nacht zijn. De dromen zijn over hoe mijn leven is. Zo gaat mijn zus in de realiteit niet naar mijn vader, maar in mijn droom wel. Het gaat elke nacht maar door en ik ben bang om te gaan slapen. Dingen kunnen goed zijn, maar meestal niet. Ik ben erg moe, maar probeer elke nacht wakker te blijven omdat ik zo bang ben. Elke nacht wordt de droom enger en realistischer. Ik schreeuw, huil en beweeg heel veel als het kan in mijn slaap. Ik rust niet uit en kan me nergens meer op concentreren. Ik heb al slaapmiddelen geprobeerd en andere dingen als warme melk. Ik ga elke dag op tijd naar bed, tussen 9 uur en half 10. En sta altijd rond half 7 op voor school. Kan iemand helpen of zeggen wat ik nog kan doen of wat het kan zijn.
Nachtmerries komen voort uit stress. Onverwerkte zaken. Het verwerken doe je gedurende je remslaap. Er zit toch een ontrust van binnen die door het onbewuste, dus tijdens je droom boven water komen. Het lijkt dat het je steekt (onbewust) dat je zus, je vader niet ziet en daarom droom je ervan. Om van je angst af te komen helpt het als je weet wat de nachtmerries inhoud. De droom is als een film, maar het onbewuste geeft een symbolische interpretatie. Soms is een droom een eng beeld, maar symbolisch gezien, kan het heel wat anders betekenen. Post eens een droom. ‘Es kijken wat we eruit kunnen halen.
Mijn dromen gaan niet alleen over mijn zus en mijn vader, maar alles wat erin in mijn leven is gebeurd. Alleen dan omgedraaid. Dus al het positieve in de echte wereld is negatief in mijn droom. En al het negatieve in de echte wereld is positief in mijn droom. De dromen begonnen er mijn geboorte. Alleen dan niet dat ik geboren was bij mijn moeder, maar dat ik was geadopteerd door degene die mijn moeder daar zou zijn. Elke dag zijn we weer een paar dagen, maanden of zelfs wel een jaar verder. Zo was ik vannacht bij de zomervakantie van 2013, in de echte wereld is in augustus 2013 mijn beste vriend overleden aan leukemi. In mijn droom was hij er weer, maar nog steeds doodziek en ik word dan wakker en merk dat het niet echt is en daar word ik heel erg verdrietig van.
Beheerder |
Dromen compenseren en ordenen, verwerken en overtrekken zaken.
Tijd bestaat niet in het onbewuste dus heden verleden en soms toekomst lopen door elkaar.
Je vriend kan weer tot leven komen als herinnering of verwerking en soms als beeld van de andere kant.
Dromen zijn nuttig en vertellen zeer veel over jezelf.
Alles wat je verdrongen hebt, kan in dromen terugkeren.
Het is dan ook de vraag waarom je meer algemeen zo bang bent?
Het onbewuste kan soms verder kijken. Maar toch hoor je bewust te zijn met tijd en moment. Het is belangrijk om de voeten op de aarde te krijgen. Anders ga je zweven, met alle gevolgen van dien. Als de brein niet kan volgen wat in het onderbewuste plaatsvind, kan men slachtoffer worden van wanen.
Die omgedraaide wereld in je droom, kun je bewust laten worden door het te laten uitleggen. Voor alle duidelijkheid, wij zijn geen helderzienden, maar analyseren de droom vanuit symbolieken vanuit de droom.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Ik ben over het algemeen bang, omdat ik niet meer kan bewegen en soms niet meer kan ademen en dan ga ik hyperventileren. Ik neem thuis erg veel afstand van mijn moeder en zus en alle anderen om me heen. Mijn dromen lijken op realiteit en het voelt gewoon of het echt afspeelt en ik gewoon wakker ben. In de dromen is het gewoon eng en ik ben niet een persoon die snel bang is, maar ik houd mezelf nu gewoon wakker omdat ik zo bang ben.
Beheerder |
Het is normaal dat je niet kunt bewegen.
De slaapparalyse maakt dat je geen controle over je lichaam hebt.
Dromen zijn niet vijandig. Maar als je problemen wegstopt zal het onbewuste je daarmee confronteren.
Dus weglopen vergroot juist de kans op nachtmerries.
Als je zo realistisch droomt zou je helder dromen kunnen leren.
Daarin kun je invloed uitoefenen op de droom.
Met angsten blokkeer je alleen maar jezelf.