Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo!
Ik heb een droom gehad die ik graag wil delen om andermans meningen te horen. Voor ik dit vertel, wil ik er wel bij zeggen dat ik heel spiritueel ben en ook bezig ben om spiritueel werker te worden. Ik heb dan ook al een aantal ervaringen gehad met uittreden, "geesten" en mn gids die ik tegen ben gekomen in mn droom. mijn dromen vertellen me alles en ik ben me er vaak bewust van. Alleen weet ik niet altijd wat de betekenis ervan is.
Ik denk dat ik dit x toch weer een soort van uittreding had en dan heb ik altijd moeite om terug te komen in mn lichaam. Ik moet dan ook altijd roepen dat ze me met rust moeten laten en uiteindelijk kom ik dan terug. maar het is altijd een gevecht!
Droomde dat ik in een heel groot appartement was, soort loft. Een hele lange.. en dan diverse kamers wat geen deuren had maar wel tussenwanden en dat ik die gehuurd had. Ik lag op de bank tv te kijken en stond op balkon om me heen te kijken wat er beneden allemaal gebeurde. Zag johnny de mol die bezig was zn auto te verzetten omdat ie vrienden moest helpen hihi.. Op gegeven moment liepen er kinderen rond in mn appartement dat ik dacht, wat doen jullie hier? Toen liepen er ineens een man en een paar vrouwen. Vader moeder en dochters. Die kinderen waren van hun. Hij zei dat het appartement van hem was en dat hij binnen kon lopen wanneer hij wilde. Ik vond dat vreemd en vooral dat het niet gezegd was tijdens het tekenen van de overeenkomst. Huis had 2 grote woonkamers gescheiden met een muur, in beiden stond een lange grote zachte lichtbruine bank. Ik ging op gegeven moment naar bed en hoorde iets ofzo. Wilde gaan kijken en de lichten deden het niet.. ik stond in een kamer met een trap omhoog en ineens gingen alle lichten aan en werd ik bij me strot gepakt, maar ik zag niemand. Er was niks! Ik probeerde te roepen "ga weg en laat me met rust" maar kreeg het mn bek niet uit. Dit bleef ik doen totdat ik het er uiteindelijk wel uitkreeg en na ff werd ik eindelijk echt wakker. Nog steeds het gevoel hebbende dat er handen om mn nek heen zaten. Was doodsbang! Het duurde voor mijn gevoel echt heel lang en heb nu al spierpijn in mn nek, alsof er echt iemand om mn strot heeft gepakt. Begon gelijk keihard te huilen. Zit inmiddels al mn 4e sigaretje geloof ik. Moet echt ff totaal bijkomen, zo werkelijk en zo eng! Zo extreem heb ik dit nog nooit gehad!!
Kan iemand mij de uitleg geven?
Alvast bedankt!
Groetjes
Beheerder |
Haha, spiritueel verlicht en roken, kijken naar John de Mol, of all persons.
Op de bank liggen en zappen wat er zoal in het wereldje gebeurt.
Het huis is niet van jou al kan het wel een beeld zijn van je psychische conditie.
In dromen is niets je eigendom. Ook kun je andere invloeden of personen niet uitsluiten.
John de Mol heeft kennelijk pech of moet verzet worden. (verzetje zoeken vanaf de bank?)
De bruine bank kan aarding inhouden. Maar is ook passiviteit of rustplaats.
Zoals precies die hyperactieve John een parkeerplek zoekt.
Licht is bewustzijn en dat ontbreekt hier. Dus het behoort je niet toe.
Duisternis is het onbewuste dat het bewustzijn altijd dreigt op te slokken. (Kronos)
Misschien is die trap naar boven een stapje "omhoog", maar dat gaat niet zonder gevaren.
Bij de strot grijpen is de mond snoeren of je belemmeren iets te bereiken. (poortwachter/ chakra)
Uittreden kan escapisme zijn, ontvluchten dus van de realiteit in dromen en spiritualisme.
Je probeert aan angsten te ontsnappen en daarom is uittreden riskant.
Je moet juist meer jezelf worden en blijven.
Met het hoofd in de wolken, maar met de kuiten stevig in de klei.
Wie zijn problemen niet heeft verwerkt, zal ze gegarandeerd vinden op weg "omhoog".
Dat doet mij denken aan het Egyptische dodenboek over de claimende archonten.
"Kleeft haar/hem nog iets van mij aan?"
In het Tibetaanse dodenboek staat inhoudelijk precies hetzelfde.
Als de 4 Boedhha's verschijnen en de ziel het volhoudt op een van hen geconcentreerd te blijven raakt de ziel verlost. Zo niet, valt ze weer terug in het rad van Samsara en de reïncarnatie.
Noem het maar recyclage van het probleem, tot het verwerkt is.
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Beheerder |
De regenboog
In een moment van sublieme vervoering
Gedragen door zijn smetteloze wolk.
Keek hij om en zag zijn schaduw op het ruwe pad.
Hij daalde af en nam een bezem ter hand.
Een leven later veegde hij nog altijd paden.
Maar de weg was nu een regenboog.
Sheherazade
Hihi.. i know, moet er ook mee stoppen maar goed :-) Wat een wijze reactie trouwens. Hoe spiritueel ben jij?
Ik zit momenteel in een onrustige periode dus ik kan van mezelf begrijpen dat het in de dromen voorkomt. Alhoewel ik niet altijd de betekenis helemaal begrijp zoals ik hierboven zei. Ben me alleen kapot geschrokken van het dichtknijpen van mn strotje, omdat het zo levensecht leek. Daardoor leek het ook alsof ik meer moeite had terug te komen. Weet ook wel wie het is wie me daarin belemmerd. En ik weet ook wel dat ik nog steeds blokkades heb en angsten die me ook belemmeren, maar ben dit hele jaar al bezig om juist die dingen te accepteren en los te laten. Heb al heel veel overwonnen dit jaar, maar de laatste restjes moeten nog. Over 2 weken ga ik mn reiki 2 doen en naar het schijnt wordt je dan op emotioneel vlak volledig open gezet waardoor de blokkades en angsten vanzelf naar boven komen en je niet anders meer kan dan verwerken en loslaten. Anders kan ik andere mensen ook niet helpen. Dus ik ben zeer benieuwd.
Weet jij trouwens, ff heel wat anders, wat het betekend als je over een ijskast vol met kastanjes droomt?
Dank je wel trouwens voor je reactie! Vergeet ik er helemaal bij te zetten!
Beheerder |
Kastanjes zijn zaden. Maar verpakt in een stekelig omhulsel.
Harde noot blanke pit. De noot moet je misschien nog kraken?
De ijskast is een gebrek aan gevoelens (koud gesteld)
Het is ook een kluis.
In een koelkast kunnen deze zaden niet ontwikkelen.
Iemand die zijn gevoelens buitensluit is een ijskast op wielen.
Wit is steriliteit.
Ik ben spiritueel, maar sta wel met 2 benen op de grond.
Lees het boek "Een licht voor jezelf" van Jack Kornfield.
Reiki is niet de instant oplossing tot alle problemen.
Het kan gevaarlijk zijn emotioneel of spiritueel open te staan.
Naast het goede sluipt altijd het kwade mee binnen.
Cit* "Want als het huis gereinigd is, komen er 7 andere onreine geesten voor terug". ("mijn naam is Legio")
Dat houdt in dat, je beter een slechte geest (eigenschap of complex/ probleem) herbergt, want die houdt de rest buiten. Hoe meer iemand zich zuivert, hoe meer het kwaad zijn inspanningen zal verdubbelen.
Daarom werden zelfs de heiligen tot het uiterste beproefd. Dat is niets anders dan compensatie.
Zelfs het godsbeeld heeft namelijk een lichte en een duistere kant.
De schaduwkant is niet alleen maar negatief. Sterker, wie zijn schaduw niet kent, zal nooit verder komen.
Of zoals Boeddha sprak: "Het is een voorrecht iemand te ontmoetten waaraan men een intense hekel heeft".
Dát is namelijk je schaduw-kapstok, waarvan je veel kunt leren.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.