Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Geest oproepen

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Context: Na het gesprek met mijn psycholoog kreeg ik het inzicht om de allereerste brief die ik aan persoon X heb geschreven terug te vragen bij persoon X, omdat daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak stond van wat er tussen persoon X en mij opbloeide.
Gisteren fietste ik naar zijn huis toe (met lood in mijn schoenen, ,zoals altijd) en we fietsten bijna tegen elkaar aan (uit zelfbescherming heb ik hem geen bericht gestuurd via WhatsApp). We lachten zelfs om elkaar, maar het gesprek was kort en krachtig en hij zou kijken of hij de brief nog had. Wel erg toevallig dat we bijna tegen elkaar botsten, maar goed...

Ik ben in een donkere kamer en zit in een kring met verschillende personen. We zitten allemaal op houten stoelen. Naast mij zit het personage Lauren uit de tv-serie Buren (op Eén). Tegenover mij zit iemand die mij doet denken aan Harry Potter. De persoon heeft een invisibility cloak, al heeft het geen vorm van een jas. Het voorwerp is eerder langwerpig en lijkt op een pilaar.
We zijn een geest aan het oproepen, die moet verschijnen in het trappengat. Het licht flikkert: het wordt steeds donker en dan weer licht, dan nog donkerder en dan even lichter.
Ik heb het gevoel dat de geest alleen tevoorschijn komt als ik iets doe, dus ik maak een soort zwaaibeweging (het lijkt op de beweging als de Avatar water beweegt). Er gebeurt niets. Ik lach het krampachtig weg.

De donkere kamer zegt dat ik mij onderdrukt voel in een bepaalde situatie, maar ik moet mij niet op hol laten brengen door valse hoop.
Er zijn twee delen van mijn persoonlijkheid aanwezig: het deel wat niet goed weet wat ze moet doen en een liefdesleven heeft met iemand dat niet door iedereen geaccepteerd wordt (Lauren) en een deel dat alles naar haar eigen hand kan zetten en avontuurlijk is (Harry Potter). Het laatste deel vereist (onzichtbare) kracht en hard werken.
We zijn de geest aan het oproepen: ik ben op zoek naar antwoorden, maar ik weet niet waar ik ze moet zoeken. Ik heb er wel een aandeel in, maar de huidige manier werkt niet. Ik lach en doe voor de buitenwereld alsof er niets aan de hand is.

8 jaar geleden
Beheerder

Harry Potter is een fictieve persoon.
Hij wil onzichtbaar zijn maar is het niet.
Die pilaar zou op verstening kunnen wijzen (Icoon) of op een pilaar geplaatst (door jou?).
Lauren lijkt een intermediair, maar kan een deel van je anima zijn.

Je voelt je onderdrukt dus er leeft angst en drang naar expansie.
X heeft je een meer positief zelfbeeld opgeleverd.
Maar jij bent aan hem verslaafd geraakt (en hij aan jou).

Hij is de antipode van de negatieve criticus in jezelf. (negatieve Animus)

Deels is er dat liberale liefdesleven (Lauren op de wallen. LOL) Een alterego.
Tegelijk is er nog dat onderdrukte deel.
Harry Potter is geen positieve figuur.
Bovendien heb je magische Harry niet nodig. De wereld is niet met toverformules te bedwingen.
Harry is magisch denken.