Ik bevind me in een melancholische, grijze stad waar iedereen zeer depressief en doelloos voor zich uit loopt. Ik stap door een menigte, tegen de stroming in en kom een oude man met een hond tegen. We stoppen tegenover elkaar, en voor het eerst krijg ik een glimlach te zien. We houden een kort, oppervlakkig gesprek terwijl ik de hond aai (en voel dat hij vrij onverzorgd is, met bulten op de rug).
Ik stap verder en voor ik het weet bevind ik me in een kelder tussen een groep jongeren. Ik bevind me plots middenin een vergadering. Het gaat over complottheorieën en de tegenpartij die wij zouden moeten bevechten.Ik blijk een van de leiders te zijn om een actie voor te bereiden tegen de vijand.
Die nacht, wanneer ik ga slapen zie ik (alsof ik me op de achterbank bevind) de oude man achter het stuur zitten, die ik eerder tegenkwam, met daarnaast zijn hond. Het was nacht en er heerste op de een of andere manier een zeer lugubere sfeer. Ik kon de man horen praten tegen zijn hond, maar begreep niet wat hij precies vertelde. Ik hoorde hem huilen, totdat hij plots plankgas gaf en door een wit, houten huis reed. De man had zelfmoord gepleegd, kreeg ik later te horen.
Opnieuw bevind ik me in de groep jongeren in de kelder. Dit keer bereiden we ons voor op de strijd. We zijn allemaal zwart gekleed en bewapend. We vertrekken naar de rand van de stad om daar de tegenpartij te bevechten. We vechten met elkaar en er vallen verschillende doden. Tot het punt waar ik met een vriendin vlucht en de leider van de tegenpartij ons achterna zit. Ik draai me om en vraag mijn vriendin haar snel te bukken, opdat ik zo de leider van de andere groep kan uitschakelen met mijn pistool. Dit lukt me, maar ik raak ook perongeluk mijn vriendin, waarop zij blind wordt langs één oog.
Wanneer we allemaal vluchten en terug willen naar onze thuisbasis vraagt mijn vriendin me te wachten. Maar ik negeer haar verzoek en zeg dat we verder moeten. Wanneer ze uiteindelijk aandringt om even te stoppen wordt ik plots wakker.
Kan iemand me verduidelijking geven over deze droom? Het is al lang geleden dat ik mijn dromen nog zo goed onthouden heb, en er zo mee in heb gezeten, lang na die droom (o.a. man die zelfmoord pleegde).
Groetjes, MT