Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Echte moord

Sabr
8 jaar geleden

Hallo allemaal,
Een paar maanden geleden is er een moord gepleegd. Die nacht dat het gebeurd heb ik gedroomd hoe het ging. Ik stond op en had niks door, toen zag ik het overal op internet dat diegene over wie ik droomde daadwerkelijk was vermoord.
De volgende nacht droomde ik dat de vis van mijn vriend was overleden. De volgende ochtend zei hij dat er een vis was overleden en ik had gelijk over welke vis het was.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Sommige zeggen dat het iets te maken heeft met een gave Maarja ik vind het niet zon fijne gave om dan te hebben. Wie kan me helpen?

8 jaar geleden
Beheerder

Het onbewuste weet vaak iets vooruit. (proscopische dromen)
Wat de zin is van zulke inzichten is de vraag, want wat heb je eraan als je er niets aan kunt doen?
Het lijkt mij niet dat je verloren zieltjes naar het licht moet gaan leiden.
Als er meer van zulke dromen voorkomen betekent het wel, dat je knopje op de verkeerde golflengte is afgestemd.
Daarmee trek je vanuit een prepositie dramatische indrukken aan. (Weltschmerz)
Je stemming staat dan op depressief of zwaar weer.

Een moord veroorzaakt een energetische schok in de omgeving.
Gevoelige mensen pikken dat op.

Maar ik denk weleens, wat heb je daaraan als je niet kunt communiceren en wil je dat wel?
Koppel het vooral naar jezelf en denk aan de symboliek.
De vis is een bewoner van het onbewuste en is dood.
Wat is er in jezelf gestorven, of onbewust geraakt?
Vissen horen niet in een glazen hokje.
In hoeverre ben jij beperkt?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Sabr
8 jaar geleden

Hoe bedoel je dat met depressief en zwaar weer?
Heb eerder hele drukke flitsende dromen gehad en ook dat iemand mij zachtjes aan mijn kraag pakte en wakker schudde terwijl ik wakker was. Heb toen info gevraagd en blijkbaar was er iemand die een boodschap wilde geven. Ik vraag me dan af of ik slechte energieen aantrek als ik het zo even mag zeggen

8 jaar geleden
Beheerder

Ja juist, die trek je inderdaad aan.
Dat moet iets in jouzelf zijn dat je daardoor getriggerd wordt.
Zulke energieën gaan samen met depressies of versterken die.
Een medium kan ook impressies krijgen, maar die zijn niet altijd negatief.
Als iemand je wakker wil schudden is het om je bewust te laten worden van iets.
Maar waarom zou dat steeds negatief moeten zijn?

Sabr
8 jaar geleden

Het is niet altijd slecht maar van die moord en die vis dat voelde voor mij slecht. Hoe zorg ik ervoor dat ik die slechte energieen niet meer aantrek?

8 jaar geleden
Beheerder

Je kunt werken aan zuivering van je geest door meditatie en het voeden met goede informatie.
Het is in dit tijdperk een groeiend probleem dat we overspoeld worden door de meest perverse invloeden in films boeken media enz.
Dat zet de toon en dat neem je ook onbewust mee, het kweekt een sfeer (collectief).
Dat wordt ook opzettelijk gedaan.

De vis is een vruchtbaarheidssymbool en ook een oeroud godssymbool (zelfs ver voor onze jaartelling al bekend)
Door de schubben wordt de vis een symbool van het veelogen- motief (alziendheid).
Daarom werd de vis als heilig gezien net als b.v. de pauw.

Iemand kan een Vis zijn als sterrenbeeld.

De vis kan in verband staan met religie (de visgod)

Maar het betekent ook dat het onbewuste een dood iets bevat.
De vis is echter ook een symbool van wedergeboorte.
Dus echt dood is de vis niet. Misschien heeft hij/zij geen lucht? (geest)

De doden zijn de onbewust levenden. (slapenden)

Sabr
8 jaar geleden

Mag ik vragen hoe jij mediteer?
Ga je gewoon zitten en concentreer jij je op je adem?
Ik heb niet echt een idee hoe ik dat moet doen.

8 jaar geleden

Er worden dagelijks moorden gepleegd. Er worden dagelijks kinderen geboren en dagelijks sterven er mensen door ouderdom, ziekte of geweld. Hoezo, dat diegene is vermoord. Wie was het dan?

Wat Sheherazade al aangeeft; het komt door die invloeden van de media dat overspoelt wordt door geweld. Dat triggert. En over die vis, ja, soms weet het onbewuste van te voren wat kan gaan gebeuren. Zie het maar als een aparte toevalligheid. Misschien kan het voorkomen dat je een keer een leuk voorval krijgt.

Hou het gewoon luchtig, dan hoef je niet depressief te worden en trek je die sfeer ook niet aan.
Mediteren is altijd goed. Mediatie is je hoofd leeg maken. Met gewoon een wandeling maken of sporten kom je er ook al.

Sabr
8 jaar geleden

Diegene die is vermoord kende ik vandaar dat ik daar zwaar aan til.

8 jaar geleden

Ja, dat is wel heel apart. Maar je kan er toch verder niets aan doen, dat je het van te voren al gezien hebt? Het lijkt me ook heel confronterend en dat het erg dichtbij komt. Dan is het inderdaad verstandig om weer tot jezelf (zoiets als mediteren of sport) te komen.
Toch mag je proberen om het luchtig te houden. Want anders blijft het maar malen in je hoofd. Dat heet loslaten.
Als je er teveel mee bezig bent dan gaat het de sombere kant op. Zie het als een gave waar je mee moet leren leven. Leuke voorspellingen maken het weer leuk.

8 jaar geleden
Beheerder

Als je iemand kent, heb je een lijntje.
Meditatie is niets anders dan geconcentreerde aandacht, aandacht, aandacht.
Je kunt op een object mediteren of een onderwerp, of als objectloze meditatie, het laatste is wat moeilijker, omdat een woord het begin is van 1000 andere. Meditatie op een onderwerp is cirkelen rond een thema, zonder mee te drijven in steeds wijder cirkels, want dan gaat het verhaal met jou aan de haal, of je belandt in een dagdroom.
Al wandelend in de natuur kun je ook meditatief doen zonder gedachten. Puur rust en waarneming.

Boeddha vergeleek met een wiel.
Aan de buitenkant is het een chaos, de roes van het bestaan, maar in de as of het centrum heerst rust.
Mediteren kun je in elke houding doen, je hoeft niet in Lotuszit te zitten, al heeft dat wel bepaalde voordelen voor wie het kan.
Maar op een stoel kan het ook, of liggend, al loop je dan wel het gevaar in slaap te sukkelen.
Iedere dag een vast schema van een kwartiertje rust en dat bouwt vanzelf uit en dat haal je door beter geconcentreerd te zijn nog in op de rest van de dag.

Sabr
8 jaar geleden

Dank jullie wel ik ga het proberen!