Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wedstrijd

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

In deze droom doe ik mee aan een wedstrijd. In deze wedstrijd word ik samen met tientallen andere meisjes opgesloten in een huis, met als hoofd een strenge, meedogenloze vrouw. In de wedstrijd draait het om schoonheid en je goed gedragen.

Ik sta voor een spiegel en ik hoor dat ik nog 10 minuten de tijd heb, voordat we gaan verzamelen. Ik heb echter te lang in de kledingkast gespendeerd voor het uitzoeken van goede, representatieve kleding, waardoor ik te weinig tijd heb om mijn lenzen in te doen, mijn haar te doen en make-up te doen. Uiteindelijk heb ik een sjaaltje om en heb ik mijn lenzen in, waarna ik snel ren naar de verzamelplek.

De verzamelplek is een grote, open zaal met stoelen zoals in een bioscoop. De ruimte zelf doet mij denken aan een fabriek. We zitten netjes in rijen. Er worden twee personen uit de mensen gehaald. Zij hebben iets misdaan, maar wat weet ik niet precies. Even later staan ze in een grote, glazen bak. De bak wordt gevuld met water en er komt een glazen plafond naar beneden. Die drukt de twee personen in het water, zodat ze verdrinken. De vrouw kijkt meedogenloos toe. Ik durf niet te kijken, kijk weg. Net op tijd wordt het glazen plafond weer naar boven gehaald, zodat de twee personen net niet verdrinken.

De droom zorgde bij mij voor één grote trigger, want ik zie weer hier die onterechte behandeling terug. Ik weet nog dat ik angstig, boos en verdrietig wakker werd na deze droom. Is dit een teken dat de emoties naar boven komen?

8 jaar geleden
Beheerder

Ja natuurlijk, angst om te verdrinken.
Die personen zijn een deel van jezelf.
Die zouden ze wel graag kopje onder willen duwen om hen te dwingen naar hun pijpen te dansen.

Maar intussen besteedde jij je tijd aan ijdelheden over hoe je eruit zag en wat je wel niet aan moest trekken.

Met je lenzen kun je wat beter zien.

Schoonheid en je gedragen om te winnen?
Moet je soms een barbie worden?

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn denkpatronen en wat ik denk dat andere mensen van mij denken. Daarom moet ik er zo goed en mooi mogelijk uitzien. En mij natuurlijk gedragen.
En als dat niet lukt, als ik mij misdraag enzovoort, dan komt mijn interne criticus naar boven en die zegt dat ik een loser ben etc. Momenteel "verdrink" ik in die interne criticus, ik kom om in die verwensingen van mijn interne criticus, zal dat het voorstellen?

8 jaar geleden
Beheerder

De innerlijke criticaster is onverzoenlijk en buitengewoon veeleisend, je bent nooit goed genoeg.
Dat is een uitputtingsslag die je nooit wint en ook niet hoeft te winnen.
Je bent goed zoals je bent.
Het gaat er niet om dat een bitch jou oplegt wat je wel en niet zou moeten zijn.
Jij moet je eigen regels volgen.

Het doet denken aan Sneeuwwitje en de heks/stiefmoeder.
Zij was de mooiste in het land maar de bitch kon dat niet hebben dus moest ze maar dood of eeuwig slapen.
Dat is onbewust worden. Tot er eindelijk iemand kwam die haar liefhad om wat zij was en niet vanwege die bitch.
Als je luistert naar die schaduwkanten kom je nooit tot jezelf.
Kleding is maar uiterlijk, een toneelrol. Daar gaat het niet om of minstens is het relatief.
Zelfs de mooiste vrouwen of mannen lijden vaak aan onzekerheid of kunnen zichzelf niet mooi genoeg vinden.