Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zeehond wordt doodgebeten

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Kort maar krachtig: in deze droom zie ik een zeehond. Ik lijk in een kamer te zitten, waar ik live zie wat er op de Noordpool gebeurt. Plotseling duiken er aan weerszijden van de zeehond twee skeletten op. Deze skeletten hebben de vorm van een zeehond, met een soort zeemeerminnenstaart van botten. Deze skeletten bijten de zeehond dood.

"Zeehonden zijn een symbool van geluk, succes en spiritueel begrip" aldus het woordenboek. De skeletten betekenen dat iets nog niet ontwikkeld is. Kan ik hieruit afleiden dat de nog niet ontwikkelde eigenschappen van mijzelf ervoor zorgen dat geluk, succes en spiritueel begrip gedood wordt (niet meer aanwezig is)?

8 jaar geleden
Beheerder

Zeehonden zijn vooral speels.
Dat mag kennelijk niet.
De lijken komen bovendrijven uit je onbewuste en verpesten de sfeer.

Beetje matigen met veel posten, want ik heb er bijna dagwerk aan.

De noordpool is een ijsvlakte en wijst op een liefdeloze steriele sfeer. (de IJskoningin)

Zeehonden zijn ook zielesymbolen.

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Bedankt!

8 jaar geleden

De zeehond staat voor bescherming tijdens veranderingen. Boven de Noordpool staat de Poolster. Als je deze ster herkend, dan weet je waar het noorden is. Je weet welke richting je op wilt gaan. De poolster staat symboliek voor de poort van de hemel. De verandering van de zeehond wordt tegengewerkt door de skeletten. De skeletten staan voor iets dat onvoltooid is. Je vecht, maar het haalt niet aan door externe factoren. Doet me denken aan de tarot Rad van Fortuin.