Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Aanval door Tyrannosaurus

Martheee
8 jaar geleden

Ik zat op school met vriendinnen toen ineens duidelijk werd dat er een Tyrannosaurus door de stad liep en verwoesting aanbracht. Er ontstond paniek. Via het raam kon ik het beest bezig zien op het gelijkvloers. Hij ramde tegen muren, viel mensen aan op straat. Iedereen was heel angstig, niemand voelde zich nog veilig.

We verhuisden naar een cafetaria omdat een vriendin haar zusje ging vermoord worden door het beest. Ze vast zat op het eerste verdiep en de Tyrannosaurus ramde tegen de betonpijlers van het verdiep eronder. We wilden vermijden dat ze het zou zien. Eenmaal in de cafetaria zei iemand: "Dit is een veilig gebouw. Hij heeft dit nog niet aangevallen" iemand antwoorde "Ja, roep nog harder. Straks komt hij"

Een paar tellen later hoorden we gebonk en wisten wij dat hij daar was. Paniek ontstond. Ik werd witter en witter, tot ik flauwviel.

Op die moment werd ik wakker, deels omdat ik besefte dat het een droom was en wakker wou worden. Heeft iemand een verklaring voor een Tyrannosaurus in je droom? Alvast bedankt om het te lezen ??

8 jaar geleden
Beheerder

Dit monster is vergelijkbaar met de oeroude draak die een maagd eist.
Beeld van de verslindende krachten van het onbewuste.
Meer bepaald een angst symbool.
Het monster heeft duidelijk iets tegen de verwoesting van zijn natuur door de stad.
Het wil ook de ruimte.
Dit is niet altijd een beeld van het kwaad.
Soms moeten structuren worden vernietigd voor er iets anders ontstaat.
Het kan een mannelijke invloed zijn die zich hier primitief aandient met geweld.
De vraag is waar die angst vandaan komt want een dergelijk monster komt niet zomaar omhoog.
Als het onbewuste teveel wordt onderdrukt wordt het vijandig.
Angsten hebben de tendens uit te vergroten, zeker als je ervoor wegloopt.
Denk eens aan Zwelgje uit Olivier Bommel, een lief dinosaurusje, maar uitgroeiend tot een monster als het kwaad werd.
Zo ongeveer kan een woede uitvergroten. Of iets dat je opgekropt hebt buiten proporties kan raken.
Net als King Kong kan het monster behulpzaam worden als het beter wordt behandeld.
Het zal duidelijk zijn dat het monster met de maagd seksuele elementen bevat.
Of denk eens aan "The beauty and the beast". In elk van ons huist ergens aan monsterlijk reptiel.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.