Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Re: Gevecht met bezeten persoon

Meisjeinnood
7 jaar geleden

als ik nachtmerrie's heb is altijd mijn zus bezeten zo had ik ook gister een nachtmerrie dat mijn zus weer bezeten was en dat we toen naar een exorcist die ook met geesten kon communiceren gingen. De exorcist ging mijn zus proberen te reinigen maar het lukte niet helemaal. Ze zei dat er altijd een stukje van de demon bij haar zou blijven en dat ze niet meer terug mocht komen want dan kon de demon weer in mijn zus gaan zitten. Maar mijn zus wilde antwoorden en ging toen terug naar de zelfde exorcist om een of andere reden. Toen ik en mijn zus weer bij de exorcist kwamen voelde ik al dat het fouten boel was deze keer was niet alleen de demon achter mijn zus aan maar ik voelde koude lucht me volgen overal waar ik naar toe ging. Ondertussen was demon ook tegelijkertijd met mijn zus bezig. Me zus was nog niet bezeten maar ze leek wel in trans. Ik zag een zwart silhouet staan van een vrouw. Ik riep tegen de exorcist dat we moesten stoppen en de exorcist probeerde dat ook. Maar het ging te langzaam we moesten snel actie nemen ze ging een raar figuur zetten op mijn arm met lijnen er in één stip op mijn voorhoofd en het zelfde deed ze bij mijn zus. Ik had een gevoel dat de demon steeds dichter bij mij kwam en dat de symbolen een valstrik was. Mijn zus bleef in trans ik begon de symbolen te wantrouwde. ik de symbolen ik probeerde de symbolen weg te halen wat erg moeilijk ging het zelfde probeerde ik bij mijn zus te doen maar het wilde niet weg en ik werd aangevallen en schrok wakker. Toen ik wakker schrok was ik bang en heel alert ik durfde niet meer in slaap te vallen.

Wat kan de reden zijn dat ik nachtmerries krijg dat mijn zus bezeten wordt? En wat betekent deze droom eigenlijk?

7 jaar geleden
Beheerder

Het kan zijn dat je projecteert en de duivel dus bij anderen meent te zien.
De demon staat voor alles wat je wegduwt aan lelijke eigenschappen.
Het ego krikt zichzelf altijd op de borst en wil zijn schaduw niet zien.
Dus je zus kan een tegenhanger zijn van jezelf, een alterego, angst of woede enz.
Bij mannen kan het de negatieve anima betekenen.
Het is vergelijkbaar met de heks ontmoeten die niet alleen slecht is maar wel dubbel van natuur zoals alles in het onbewuste.
Het kwaad is nooit uit te bannen, het zal altijd op een of andere manier zich manifesteren, is het niet innerlijk dan is het uiterlijk.
Zelfkennis is een belangrijk hulpmiddel.

In je slaap valt de normale afweer weg en sta je dus open voor wat je overdag verdringt.
De stip is een spiritueel symbool.
Maar denk nooit, dat je tot een hoger inzicht kunt komen als je de schaduwkant wilt vermijden.
Exorcisten zijn vaak zelf bezeten, is het niet van een idee-fixe, dan toch van de waan anderen te kunnen genezen.