Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vroeger dromen van vliegen nu angst en achtervolgingsdromen

anthony68
16 jaar geleden

vroeger droomde ik dat ik door de kamer zweefde en kon vliegen over steden als superman ik voelde me altijd blij met die dromen.
maar nu droom ik dat ik achterna wordt gezeten door japaners en robots die me willen vermoorden. De eerste deed dat met 9 kogels en ik was onverwoestbaar en ook na een bom onbrandbaar en de tweede deed dat langzaam met messen maar ik was snel en vernietigde allen maar zei niet de baby en ze lieten de baby met rust
maar mijn vrouw liet er een paar ontsnappen ik hoorde van een paar dat mijn vrouws vader de opdrachtgever was.

Ik heb nu altijd nachtmerries en angstdromen dat ik verdrink etc of achtervolgd wordt maar ik ga nooit dood heb ik emotione le problemen?? ik loop bij een psychiater en krijg 2 mg risperdal en 20 mg prozac tegen psychose en depressie maar ik heb hier geen last meer van allen nog beetje vermoeid. Ik heb mijn ziekte niet geaccepteerd maar werk er wel aan ik weet dat ik altijd arm zal blijven en 100% afgekeurd zal blijven ik heb geen ambities om te gaan werken 40 uur per week ik heb een gelukkig leven welke ik invul me vrijwilligerswerk en studie en alle vrijheid van de wereld maar de angst blijft...
Ik heb ook geen vriendin meer sinds een jaar en mijn stiefzoon zie ik ook niet meer ik had een kinderwens maar die droom kan ik niet waarmaken door mijn ziekte ik heb weinig kracht om eigen huishoudeing te voeren krijg hulp van mijn zusje hierin maar kan wel zelfstandig wonen doe mijn eigen boodschappen en ga met vrienden uit heb plezier en dans salsa
Ik voel me lelijk doordat ik van medicatie dik ben geworden 116 kilo ben niet blij met mijn figuur ik haat mezelf soms

Carmen
16 jaar geleden

Beste Anthony,
Dromen over vliegen is heel erg leuk, het is minder leuk wanneer je je bedreigd voelt.
Vliegen is toch een manier van ongrijpbaar zijn. Je dromen vertellen mij over verlangens en barrieres. Voel je je bedreigd in je toekomst?? Voel je jezelf tekort schieten?? Mensen die dromen over vliegen worden eigenlijk uitgenodigd om bewust in hun droom te stappen en de droom bewust te beinvloeden, je kunt tegen jezelf praten en bewuste acties ondernemen.

Voordat je gaat slapen doe je bewuste ontspannings oefeningen en je instrueerd jezelf om half wakker te worden terwijl je aan het droomvliegen bent. Na een aantal keer kun je bewust deelnemen. Het gaat er voornamelijk om je niet meer overgeleverd en machteloos te voelen in je leven. Je hebt wel degelijk macht en inspraak over je eigen leven!!!!
Overal is wel wat en iedereen heeft wel wat!!! het ene zie je het andere niet, het komt vaak neer op de keuze hoe je je zelf ziet en ervaart. Jij hebt de macht!!!!

Veel sterkte:-)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024