Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dat je achter in je huis word gelaten in oorlog en komen dan soldaten binnen!

Meisje die nu angst heeft
16 jaar geleden

ik had gedroomd dat het oorlog was bij ons in Nederland het was heel eng maar ik me moeder me zusje en me zus besloten om weg te gaan naar andere gezinnen in andere landen bij een opvang huis.. daar zouden we verspreid worden!
maar toen me zus zusje en moeder weg wilde was ik me schoenen vergeten in me tas te stoppen en ik deed dat dus toen..
maar me moeder en me zus en me zusje waren al weg ik probeerde achter ze aan te komen maar ik zag soldaten aankomen!
ik verstopte me in de tuin achter een stoel en keek naar de soldaten.
1 van de soldaten zag me maar wilde niets zegge tegen de andere en ineens zag ik mijn moeder binnen komen!
ze wist dat ik er nog was en begon tegen de soldaten te praten ik kwam toen te voorschijn met 2 wapens naar me gericht, maar ze schoten niet!
ik begon naar mijn moeder te gaan en te smeken voor vergiffenis en begon te huilen enzovoort..
heel raar want me moeder keek me kapsones aan!
maar uiteindelijk lieten de 2 soldaten me gaan met mijn moeder. op naar de opvanghuis
waar ik daar hoorde dat ik met me zusje alleen naar een huis ging me moeder en me zus naar een andere huis alleen gingen.
dat was een schok!
ik smeekte of we bij elkaar mochten blijven maar dat mocht niet
er was niet genoeg ruimte!
ik wilde niet gaan maar me moeder vond het het beste zo!
ik moest veel huilen in die droom!
heeelll veeeeeeeeeeell!
ik zou me moeder nooit meer zien.
maar ze beloofde me dat ze na de oorlog terug voor me zou komen en voor me zusje!
ik smeekte nog een keer voor die mevrouw of ik met me moeder mocht gaan..
maar dat wilde me zus niet en me zusje wilde niet zonder mij gaan,
me vader die moest met een andere vrouw trouwen in een andere land!
maar wilde dat ook niet.

ik besefte dat die droom me heel bang heeft gemaakt ik durf nu niet eens me straat normaal uit te lopen zonder angst!
over die ene droom dat me zo heeft geraak!

xx Meisje Die Nu Angst Heeft!

16 jaar geleden

Hoi Meisje.

Dromen over een oorlog bijna altijd het gevolg van een conflict tussen gevoel en verstand, of de dromer nu wel of geen oorlogservaringen heeft. Soms hebben we te maken met niet geheelde wonden uit het verleden.

Vaak heeft in de droom de moeder niet haar eigen gedaante. In de droom lijken we onze eigen moeder soms nauwelijks te kennen. Wie in de droom zijn eigen moeder ziet heeft in het waakbestaan gebrek aan zelfbewustzijn.

Onze zus die we in de droom tegenkomen is maar zelden het symbool voor onze echte zuster.

De eigen tuin waarvan we dromen is meestal te privé om zomaar anderen in toe te laten.

Verliezen of vergeten we onze schoenen in de droom dan zullen we in het waakbestaan een geheel nieuwe keuze moeten maken over hoe we in het leven verder willen. Dat het ons daarbij tijdelijk een tijdje moeilijk zal gaan is niet onwaarschijnlijk.

De vader die we in de droom tegenkomen is vaak de man die ons bij staat met zijn raad of ons wil manen tot discipline. Voor de juiste betekenis is de relatie die we in het waakbestaan met onze vader hebben of hadden van groot belang.

Het huwelijk dat zich in de droom voltrekt staat symbool voor eenzaamheid en angst voor intieme contacten. Het is ook het symbool voor het einde en een nieuw begin. Soms hebben we te maken met seksuele ontevredenheid als we in de droom gaan trouwen met iemand anders dan onze eigen partner.

Het huilen in de droom lucht op, waarbij we snel weer aan iets nieuws kunnen beginnen omdat we het oude achter ons laten.

Zijn we bang voor de soldaten uit onze droom dan hebben we in het waakbestaan moeite met gezag en discipline.
Wie in de droom iemand met een wapen bedreigd is waarschijnlijk in het waakbestaan bang omdat men zichzelf in de ander herkent, hetgeen we ten alle tijden voor onszelf en anderen verborgen willen houden.

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.

Zo maar een paar woorden uit je droom, kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024