Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Goedemorgen,
Ik heb zo een rare/nare droom gehad, het was ook heel onlogisch.. Ik deed er dingen in die ik normaal niet doe, en de dingen die erin gebeurde klopte niet.... Moet ff me ei kwijt....
Zo lag bv mijn oudste dochter ineens in het kamertje van de jongste te slapen (en was ze ipv 1,5 jr ineens weer een mnd of 5-6) Er zat een katteluik in de slaapkamer deur en er lag ineens een kat bij haar op de kamer (we hebben geen katten meer) en die had haar helemaal opengekrabt en heel het bed ondergeplast! In mijn droom heb ik een hekel aan katten... (real-life dus niet)
In mijn droom verschoon ik het bedje en loop ik naar beneden om de flesjes te maken voor de ukkies. Dan krijg ik ineens visite waardoor ik mijn kids vergeet...Heb ineens 2 honden ipv 4... Tegen de middag in die droom besef ik dat ik nog kinderen heb, loop naar boven de oudste ligt te huilen in bed (nog steeds in het kamertje van haar zusje) en de jongste (is in mijn droom ineens weer 2mnd oud) kom ik op de vloer van onze slaapkamer tegen (die is van ons bed afgevallen en ligt doodstil op de grond) Ik pakt dr op en ik begin in paniek te gillen, ze gaat weer ademen beetje jammeren.. en dan valt het me op dat heel dr hoofdje begint op te zwellen....
ppfffff toen schrok ik met tranen in me ogen wakker... Het is lang geleden dat ik zo een nachtmerrie heb gehad... Weet ook niet wat ik met deze droom aanmoet... Er klopte ook zoveel niet in... leeftijden van de meiden, kat in huis waar ik een hekel aan zou moeten hebben, aantal honden wat niet klopt, kamers die niet kloppen, visite van onbekende mensen en misschien wel het meest schokkende ik die mijn meiden vergeet...
weet dat je in je dromen dingen verwerkt die je bezig houden maar volgens mij valt deze droom in het niet-te-plaatsen-hokje...
sorry voor het lange misschien onduidelijke verhaal maar moest het echt ff kwijt
iemand een verklaring voor deze onlogische droom???
liefs,
Hoi kvptje.
Je hele droom duid er op dat je voor je zelf alles eens goed op een rijtje moet zetten, je bent met verschillend dingen bezig zonder dat af te maken.
Neem eens papier en potloot en schrijf voor je zelf de meest belangrijke dingen op, zodat je een over zicht krijgt van de situatie waar je nu in leeft, geestelijk en lichamelijk als je dat weet kan je gaan werken aan het probleem wat het meeste aandacht vraagt en maak dat af, noem het maar de grote schoonmaak van je zelf en niet alles tegelijk willen doen, dat schiet niet op.
Ik wens je sterkte.
Groeten en veel liefs.
H@ns.
Hoi KVP-tje,
als je droomt over een huis kan dit betekenen dat je in je ziel grote opruiming moet doen. Een huis kan ook staan voor je lichaam, denk maar aan het spreekwoord 'je lichaam is een tempel'. Het kan een soort onderbewuste waarschuwing zijn, in de trant van wees zuinig op je lichaam, of geest en lichaam zijn niet in harmonie.
Dieren staan vaak voor thema's, katten en honden voor vertrouwen, misschien ben je het vertrouwen in mensen kwijt, of heb je het gevoel er alleen voor te staan.
In je droom heb je een hele actieve rol, je verschoont het bed, geeft hulp aan je kind en ontvangt gasten. Door de aankomst van de gasten vergeet je je kinderen. Je bent eigenlijk alleen maar feiten aan het 'wegpoetsen' in je droom. In je droom zijn de kinderen ook erg jong. Jonge baby's of kinderen staan vaak voor kwetsbaarheid, Wat opvalt in je droom is dat het lijkt of elke keer als je een oplossing hebt gevonden er een nieuw probleem voor in de plaats komt. Je geeft aan dat een kat het kindje heeft opengekrabt, misschien staat dit voor kwetsbaarheid tegenover vertrouwen. Als ik het goed heb begrepen uit je stukje heb je voorheen katten gehad, en geeft je aan dat je in je droom een hekel had aan die bewuste kat. Dit staat misschien voor een persoon uit je verleden, het kan ook staan voor angst om je kindje te verliezen door iets uit het verleden.
De tip van Hans is zeker bruikbaar, misschien kan je daarnaast in gedachten terug gaan naar je droom en kijken hoe de kamers er uit zagen, denk daar bij aan kleuren, sfeer, het gevoel dat het bij je opriep.
Vaak geven kleuren in een droom ook iets onderbewusts aan, rood staat voor energie, maar ook voor woede. Geel staat voor jalouzie, groen staat voor rust, blauw voor bescherming etc.
Het meest belangrijke is, ondanks dat het een vervelende droom was je toch te concentreren op het gevoel dat het bij je opriep. Uit het stukje krijg ik een beetje de indruk dat je heel angstig was ( beetje open deur natuurlijk :) ) angstig om je kinderen te verliezen, angstig misschien om niet te kunnen voldoen aan de wens van je omgeving, maar ook angstig om het evenwicht te vinden tussen kids en visite. Het vergeten van kinderen in dromen heeft vaak te maken met een stukje loslaten, dat kan dan gaan over de bevalling, de zwangerschap zelf, maar ook het besef als moeder dat kinderen ooit de grote wereld in gaan...
Ik hoop dat je wat kan met mn stukje, ik zag net dat het al een tijdje terug is dat je deze droom hebt gehad, misschien heb je zelf al een oplossing gedroomd of een vervolg.
In ieder geval veel sterkte en ik hoop dat je inmiddels wat verder bent gekomen.
Ik leg naast dat ik soms dromen uitleg, ook Tarot ( dit is geheel gratis ) mocht je behoefte hebben aan meer uitleg a.d.h.v. Tarot dan kan dit.
Groetjes,
Droominfo, © 2024