Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Anderhalf jaar geleden droomde ik steeds over een witte huis. Je zullen dit verhaal waarschijnlijk niet eng vinden maar in mijn droom heb ik het gevoel dat er iets mis is.
Hopelijk hebben jullie hiervoor een verklaring.
Ik droom dat ik en mijn vrienden op een pad loopt van grind. De lucht is grijs/schemering. Ik loop dan langs een roestige hek en we kruipen dan onder de hek en komen op terrein van het huis. Overal is er onkruid en groen en er vliegen muggen enzo.
We lopen dan rond het huis om de plaats te verkennen. Het huis is wit en van hout. De ramen zijn dichtgespijkerd met houten planken. Als wij dan eenmaal bij de rechter zijkant van het huis staan zien we dat er lichten van een tv naar buiten stralen. En vrouwelijke vriendin heeft dan ruzie met een mannelijke vriendin ( in realiteit hebben ze ook altijd ruzie) en dan loop ik van hun weg en ren het veranda op. Met bonkende hart zit ik dan voor de deur en doe het open, maar dan wordt ik altijd wakker.
Dit heb ik vaker gedroomd totdat ik in de 2jaar middelbare school kwam. Toen droomde ik dat van school uitliep en gelijk weer op het pad stond. Ik ging dan alleen richting het hek en was nieuwsgierig wat er in het huis was. Mijn vriendin ( een ander nieuw vriendin) hield me dan tegen en zei dat ik het niet moest doen, ze leek nogal van streek:O
Nu zit ik in de 1e college en heb het intussen mijn moeder verteld. Ze zegt dat ik misschien niet naar binnen moet gaan voordat ik iets ergs ontdenkt.
nu wil ik wel weten wat het betekent eigenlijk, kan iemand me helpen?
dankje Dreamer
Hoi Dreamer.
Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.
Wit is in onze westerse landen de kleur van zuiverheid en onschuld, maar in sommige landen is het de kleur van de rouw. Wit is verder de kleur van de onvruchtbaarheid en de koude.
Het hek ontzegt ons de toegang tot iets maar kan ook ons eigendom beschermen. Wie waar dan ook in de droom voor een hek komt te staan zou tijdelijk genoegen moeten nemen met de situatie zoals deze is. Het hek is dan ook altijd een hindernis dat overwonnen moet worden. Klimmen we over een hek dan zullen we met moeite toch ons doel bereiken.
De schemering staat symbool voor de onduidelijke situatie waarin we verkeren. De avondschemering maakt duidelijk dat we voorlopig onze problemen nog niet kunnen oplossen.
Wie in de droom steeds onkruid in zijn tuin ziet verschijnen zal in het waakbestaan wel eens ergens de moed in kunnen verliezen.
Het huis is van hout; Hout staat symbool voor arbeid, hartstocht en aardse zaken.
Het raam houdt verband met het open of gesloten zijn. Is het raam van ons huis in de droom geopend dan zijn we in het waakbestaan open naar de buitenwereld, is het raam dicht dan zijn we gesloten. Dat geldt voor anderen indien in de droom hun ramen dicht of open zijn. Soms zijn ramen openingen van ons lichaam.
De rechterkant is de kant van ons bewustzijn, het geestelijke. Rechts is de bewuste kant van het leven, het pad dat we inslaan.
Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel. Vaak hebben vrienden een negatieve betekenis in de droom en ze ontpoppen zich in de droom heel vaak tot onze vijanden.
Kijk maar wat jou deze droom zegt.
Groeten
H@ns.
Dankje!
Droominfo, © 2024