Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

droom in een droom

kim
16 jaar geleden

Droom.

Ik wordt wakker van wat gestommel en merk dat we in de woonkamer in slaap zijn gevallen. De lichten zijn gedoofd en er schijnt alleen een strookje licht binnen afkomstig van de lantaarnpaal buiten.

Weer hoor ik wat gestommel en tot mijn verbazing zie ik een schim door de kamer lopen. Langzaam, voorzichtig, een beetje gedesoriënteerd, maar zeker een schim van een mens.
Het loopt gebogen, zoekend, aftastend en ik knip langs mij het lichtje aan.

De schim veranderd in een vrouw, getooid in lange grijze jas, gebogen en met een tas.
Ik vraag wat ze hier doet en zij had op een warmer welkom gehoopt.
Haar houding doet me vermoeden dat ze vind dat ze met recht hier staat, de sleutel nog in haar handen.

Het ging om Watje (onze doof en blinde hond), maar wat en hoe precies werd mij niet duidelijk.
Nog voor dat, kiest ze verontwaardigd het hazepad en ik blijf beduusd achter.
Net als peter (mijn vriend) wordt ook ik nu wakker..

Een droom..

Maar waarom staan mijn nekhaartjes overeind?
Ze had een sleutel!

Ik ren naar de voordeur en zie nog net de schim rennen.
De voordeur staat nog op een kier.
Ik trek deze open en zie daar Nooka (onze andere hond) voorbij rennen.
Met schrik in mijn hart roep ik hem binnen en volg de opgelaten hond naar binnen.
Daar zit ik dan met peter op de bank en samen worden wij wakker..

Een droom..

We staan op, gaan naar bed, ik hou wijs mijn mond.

Maar daar in de gang, daar staat tot mijn verbazing de deur op een kier!
Ik trek hem weer open en weer zie ik daar Nooka rennen.

Met schrik in mijn hart roep ik hem binnen en Peter ontvangt hem aan de deur.
Net als ik deze weer wil sluiten zie ik Nooka weer voorbij rennen en daarna weer.
Drie Nooka’s haal ik binnen, één met een rood tuig om zijn middel, één met een zwart tuig misplaatst om zijn kont en één…Ik hoor mezelf zeggen, Dit kan toch niet echt zijn? En vind mezelf wakker in bed.

Een droom..

Wat zal hij betekenen?

kim
16 jaar geleden

Is er dan niemand die weet wat deze droom kan betekenen???

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024