Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

krankzinnig in slaap

mieke
16 jaar geleden

Oh wat had ik gisteren nacht toch een nare droom, Ik droomde dat:

Ik in het bos was vlak bij mijn huis en het was donker overal waren honden, de honden waren daar omdat ze werden aangetrokken tot de geesten die in dat bos waren, ze renden en snuffelden dan rond de geesten die ik eerst niet kon zien, maar even later kon ik ze wel zien toen waren de honden ook meteen verdwenen. Ik werd bang en vroeg of ik bij mijn vriend in de jas mocht kruipen wat van hem mocht. Toen zag ik opeens door zijn perspectief naar beneden. Dat hij op mij keek. Toen vroeg ik (degene die voor me stond) om een kus die ik kreeg.

Opeens werd ik wakker als mezelf en naast mij lag mijn vriend te snurken. Ik probeerde hem wakker te maken omdat ik er last van had maar dat lukte niet hij ging toen opeens helemaal maniakaal doen, mijn zijn ogen naar boven en met zijn handen slap in de lucht. Ik werd nog banger en probeerde hem te slaan, wat niet lukte

Toen werd ik echt wakker, en wie lag er naast me vredig te snurken? Mijn vriendje
Ik heb geen idee wat de droom betekent maar als iemand misschien enig idee heeft, dan zou ik er graag over willen horen

Met vriendelijke groet. Mieke Stuiver

16 jaar geleden

Hoi Mieke.

Het bos is het symbool van het geheimzinnige, het domein van het onbewuste. Soms komen we van het één in het andere avontuur terecht als we in de droom door een bos lopen.

Honden kunnen ons in de droom angst aanjagen, maar ze kunnen ons ook vertederen, begeleiden en beschermen.

Spoken en geesten hebben in de droom nagenoeg dezelfde betekenis. Wie in de droom spoken of geesten ziet is meestal innerlijk nogal verward. Zijn we in de droom bang van een spook of geest dan hebben we een nogal labiel karakter dat snel uit evenwicht gebracht kan worden.

Vrienden die we in de droom zien zijn meestal de schaduwen van onze eigen ziel.

Met de jas verbergen we de geheimen die we niet prijs willen geven. Wie in de droom een andere jas aantrekt wil zich misschien gewoon anders voordoen, maar het kan ook zijn dat we er alles aan blijven doen onze geheimen te verbergen.

De kus in de droom staat soms ook symbool voor communicatie. Meestal wordt hiermee geestelijke communicatie bedoeld.

Zien we anderen in de droom als krankzinnige ( amiakaal) dan zouden we er goed aan doen in het waakbestaan anderen wat meer rust te gunnen. Soms kan krankzinnigheid in de droom wijzen op een uitzichtloze situatie in het waakbestaan. Het kan ook zijn dat de dromer bepaalde ervaringen nog niet verwerkt heeft.

Zo maar een paar woorden uit je droom, ik denk dat die droom op je zelf slaat, ga eens op onder zoek uit en kijk wat er aan dehand is.

Groeten H@ns.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024