Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Neergeschoten

Becky
16 jaar geleden

Hoi,

Ik droomde laatst dat er een man een vriendin van mij wilde neerschieten omdat ze wist dat hij iemand wat aangedaan had.
Ik en die vriendin stonden ergens en ik wilde dat ze niet meer met andermans zaken moest bemoeien, omdat ik voelde dat het niet goed zou gaan. Daarna stond er opeens op een afstand een man die een pistool op haar richtte. Nog voordat hij haar raakte was ik er voor gesprongen en schrok ik wakker.

Ik kan hier niet vinden wat het betekend, dus kan iemand wat meer vertellen?

16 jaar geleden

Hoi Becky.

Het pistool heeft meestal een seksuele betekenis. Niet alleen Freud dacht er zo over, hoe kon het ook anders, ook hedendaagse analytici denken er zo over. Mannen die op seksueel gebied weinig presteren zijn vaak heel gewelddadig. Zo is het bijvoorbeeld van Napoleon bekend dat hij zeer klein geschapen was. De loop van het pistool kan daarom gezien worden als een verlengstuk van de penis. De gespannen trekker duidt daarbij op seksuele spanning, het overhalen van de trekker op een zaadlozing. Schieten we in de droom op iemand en missen we dan zullen we in de liefde een flater slaan. Worden we neergeschoten dan worden we in het waakbestaan het slachtoffer van de seksuele lusten van iemand.

Kijk maar of je erwat mee kan.

Groeten H@ns

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024