Hallo,
Mijn dromen zijn elke keer hetzelfde alleen in een andere setting. Als ik wakker word voel ik me erg naar en het kost me veel moeite om het gevoel los te laten. Wat betekenen deze dromen toch!!!!
Mijn ouders zijn onverwachts overleden, mijn vader 9 jaar geleden en mijn moeder 3 jaar geleden. Keer op keer maak ik de gebeurtenis in mijn dromen overnieuw mee. Het is elke keer in een ander verhaal, maar elke keer gaan ze dood. Vooral over mijn moeder droom ik vaak. Ik vind het niet erg om over haar te dromen, maar wel om me elke keer zo ellendig te voelen. In mijn dromen voel ik me machteloos en erg alleen, ik vecht, maar ik vecht alleen.
Ik heb anderhalf jaar lang een affaire gehad met een collega. Inmiddels heb ik een andere baan en hebben wij de relatie beeindigd. Ik hou nog steeds veel van hem, maar we proberen vrienden te zijn. Deze man komt ook vaak voor in de dromen over mijn ouders. Hij laat me dan in de steek door er niet voor mij te zijn.
Zijn dit nou mijn angsten of ben ik nog steeds aan het verwerken. Ik durf soms echt niet te gaan slapen. Ik word elke nacht wakker, ga naar de toilet en daarna weer verder slapen. Ik probeer me gedachten ergens anders op te focussen, maar de dromen gaan gewoon weer verder. Soms heb ik er geen last van. Als ik dan vroeg in de ochtend wakker bent merk ik dat ik me goed voel en niet naar heb gedroomd. Maarja, soms wil ik uitslapen en besluit om nog verder te gaan slapen en ja hoor.... Daar komt de vervelende droom weer.
Ik hoop echt dat iemand mij raad kan geven. Het is echt niet prettig om het overlijden van je ouders keer op keer te beleven. Elke keer voel ik dezelfde pijn en vedriet. Toen mijn moeder overleed ging ik kapot, kapot van verdriet en eenzaamheid en nu krijg ik dat zelfde gevoel elke keer weer na zo'n droom .
Groetjes,
Jacqueline