Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Constant nachtmerries over moorden en vliegtuigongelukken.

Joepie
15 jaar geleden

Hallo,

Al jaren droom ik over vliegtuigongelukken, in tegenstelling tot andere terugkerende dromen spelen deze zich elke keer in een andere plaats en situatie af. Wel ben ik altijd op een grote plaats waar veel onbekende mensen zijn (een park, festival, school etc.). Ik zie het altijd gebeuren maar blijf zelf altijd ongedeerd. Een tijdje terug kwam er een andere wending in deze nachtmerries, dan zat ik zelf in het vliegtuig en ging er altijd iets mis met het vliegtuig waar ik in zat maar toch overleef ik het.

Ook droom ik constant (soms 5 keer per nacht) dat een psychopaat (altijd onbekende mensen) mijn familie of mij iets aan wilt doen. Soms lukt het, meestal ontsnap ik op sluwe wijze, soms verdedig ik mezelf zo waarbij ik de psychopaat vermoord of in ieder geval verwond waardoor hij niks meer kan doen.

De nachtmerries/dromen zijn zó werkelijk dat ik daarna moeilijk in slaap kom en sommige nachten zelfs bang word om in slaap te komen.

Hopelijk kom ik er op deze manier achter wat de achterliggende betekenis van deze dromen is.

Mvg Solvej

15 jaar geleden

heb jij problemen in je sociale leven die je niet kunt oplossen?

Joepie
15 jaar geleden

Ik zou niet weten welke problemen?
Daar heb ik natuurlijk al lang en breed over gepiekerd, maar zou echt niet weten wat me dwars zou zitten op de momenten van die nachtmerries?

- leuk.
13 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde, niet van de vliegtuigongelukken maar van de moorden en de 'aanslagen' die op je gepleegd worden en op de vrienden en familie om je heen.
Ik vind het verschrikkelijk want ik durf daardoor niet te gaan slapen, ik weet ook gewoon niet wat ik moet doen.
Ben heel bang dat het uitkomt of dat het een betekenis heeft, en elke site zegt dat 't met sociale dingen te maken heeft, en bedrukte gevoelens, maar die heb ik eigenlijk helemaal niet. Ik heb wel dingen, maar die weet ik van mezelf.

Ja ik kan je dus ook niet echt helpen, maar ik vond het wel fijn om te lezen dat iemand t zelfde heeft.
Haha ik lees nu dat het al 2 jaar geleden is.
Heb je het nog steeds?

Mvg Lenne