Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

altijd nachtmerrie als ik na een nacht even wakker word en terug inslaap

15 jaar geleden

Het overkomt me de laatste tijd zo vaak:

ik word 's ochtends even wakker (al dan niet door de wekker) en als ik kort daarna terug inslaap (want ik blijf graag nog even liggen :-)) heb ik een nachtmerrie. Soms word ik dan wenend wakker en herinner me gruwelijke feiten van mensen in mijn omgeving die doodgegaan zijn, al dan niet door mijn eigen fout! Anders heb ik niet zo vaak last van nachtmerries, maar dat het telkens is wanneer ik na het ontwaken terug even inslaap, vind ik echt bizar.

iemand een idee of zelfde ervaring?

groetjes,
heleempie

ellala
15 jaar geleden

hallo,

volgens mij is het zo dat als je even terug inslaapt niet meer zo vast slaapt. dromen doe je de hele nacht door maar juist de dromen van een niet zo'n diepe slaap onthoud je beter. dit zou verklaren waarom je dan juist nachtmerries hebt. houdt niet tegen dat het heel vervelend is natuurlijk!!!

truste, enneh misschien toch maar eruit gaan als je stiekem nog eeeeeven wilt blijven liggen ;)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024