Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Slaapverlamming?!

Janet
15 jaar geleden

Sinds mijn elfde heb ik regelmatig last van slaapverlamming; soms wel 4 keer per week. Eerst was ik er heel erg bang voor maar toen ik er na een paar jaar achterkwam dat dit verschijnsel "slaapverlamming" wordt genoemd en meer mensen er last van hebben, heb ik het een plekje kunnen geven. Het blijft eng als het gebeurt maar ik raak niet meer in paniek.

Het laatste jaar ben ik heel vaak "wakker" in mijn droom. Ik weet dan dat ik aan het dromen ben, en probeer dan uit alle macht wakker te worden. Dan droom ik ook dat ik wakker word, maar ik blijk steeds toch nog te slapen. Soms gaat dit echt 100 keer achter elkaar door en droom ik steeds weer dat ik wakker word maar realiseer ik me na een paar seconden dat ik nog slaap. Ik word dan heel paniekerig en probeer te schreeuwen, mezelf uit het raam te gooien of pijn te doen in mijn droom zodat ik wakker word, maar niets helpt. Uiteindelijk word ik dan wel wakker, maar meestal durf ik dan niet meer te slapen omdat ik bang ben dat ik weer terugval in die droom.

Weet iemand wat dit betekent/wat ik eraan kan doen?

Groetjes Janet

bernard
15 jaar geleden

héél interessant het feit dat je er jezelf van bewust bent tijdens je droom dat je slaapt zegt iets over de 'diepte' van je slaap.
Blijkbaar is er ergens een weerstand om je diep te laten slapen.
Wat daar de oorzaak van is weet ik niet maar het zou wel eens hormonaal kunnen zijn aangezien het rond je 11e is begonnen.
Het moet wel uitputtend zijn.
Ik heb het gevoel dat je fysiche inspanning moet doen zoals sport om je lichaam dieper te laten slapen zodat dit minder 'zou' voorkomen.
laat me iets weten
bernard

Janet
15 jaar geleden

Hey Bernard,

Bedankt voor de tip! Ik ga er iets mee doen en laat het weten!

Janet

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024