Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wolf

Lizzy
15 jaar geleden

Vannacht werden ik en mijn moeder aangevallen door een wolf.
Ik sloeg hem met een knuppel, een aantal keer totdat hij helemaal de weg kwijt was.
Hij ging toen heel lief doen, en ik dacht het is gewoon een lieve wolf, maar af en
toe beet hij me, totdat hij ons weer ging aanvallen. Ik werkte hem naar buiten toe, waar
de wolf ineens veranderde in een mens. We gingen gauw naar binnen en ik wilde de
deur op slot doen, maar toen begon hij plotseling keihard op de deur te slaan en ik schrok
ervan. Ik vraag me af wat dit betekend.

Ook heb ik vannacht gedroomd dat ik een baby van het balkon zag kruipen en toen
over de rand naar beneden viel, en later dood op de grond lag.... dat was niet echt een
leuk iets om te zien.

Ik heb echt bijna iedere nacht een droom en meestal onthoudt ik alles, wat ik gedroomd heb.
Ik vraag me wel af hoe het komt, dat ik steeds meer droom. Zou iemand mij kunnen helpen?

15 jaar geleden

Hoi Lizzy

De wolf staat symbool voor onze ontembare instincten. Het is onze tweede ik waar we continue mee in conflict dreigen te raken. Wie over een wolf droomt is geestelijk vaak erg gespannen en zou met zichzelf in het reine moeten komen. Soms symboliseert de wolf een persoon die heel nuttig voor ons kan zijn, mits hij niet onze vijand wordt. Wie in de droom door een wolf wordt belaagd zal in het waakbestaan in een gevaarlijke situatie terechtkomen. Toch zal men dit gevaar tijdig herkennen zodat ernstige gevolgen uit zullen blijven.

Een baby is het symbool voor het verlangen naar geborgenheid. Een dode baby staat symbool voor het verlies van ons herinneringsvermogen, maar ook voor het niet bereiken van ons doel.

Kijk maar wat je ermee kan.

Groeten H@ns.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 15 jaar geleden door Hans.

Lizzy
15 jaar geleden

Het is erg interessant om te weten dat je dromen zoveel dingen symboliseren.
Ik kan er een hoop van leren, bedankt voor je antwoord.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024