Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Sinds verhuizing alleen maar nachtmerries.

Corina
15 jaar geleden

Sinds ik verhuisd ben (ong. 2 maanden geleden) heb ik constant nachtmerries, ik kan me geen nacht herrineren dat ik goed heb geslapen.
Ik schrik minimaal 2x per nacht wakker en mijn nachtmerries gaan altijd over dat ik dood moet, op wat voor manier dan ook.
Ook droom ik vaak dat ik op de vlucht ben voor iets of iemand wat mij dood wilt hebben.
Bang ben ik niet om te slapen, maar het begint wel vervelend te worden en ik ben bang dat dit een negatieve betekenis heeft.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, hoe ik ervan af kom of wat het betekend?

Dankjewel!

mel
15 jaar geleden

beste corina

ik weet niet veel over jouw persoonlijke situatie dus een exacte "uitleg" proberen te geven is zeer moeilijk. Maar het lijkt me verschrikkelijk dit elke dag en dan nog twee keer dag mee te moeten maken. Dat je in je droom doodgaat of moet doodgaan hoeft niet per se te duiden op negativiteit maar het feit dat je het naar vindt en met een naar gevoel wakker wordt, is natuurlijk niet goed. Omdat ik niet veel weet over de persoonlijke situatie raad ik je aan te kijken of met het veranderen van je bed, door het bijvoorbeeld anders te plaatsen je dromen zullen veranderen.
Ik heb ooit een hele lange tijd zeer slecht geslapen. Nou bleek dus dat ik op aardverschuivingsplekken lag. En geloof het of niet door het te neutraliseren is het slechte slapen verdwenen.
Verder duidt het wegvluchten van iets dat je iets niet onder ogen wilt zien, of niet erkent. Je kan dus ook bijvoorbeeld proberen contact met je zelf te leggen waarvoor je wegvlucht. Houd een soort dromendagboek bij en probeer zoveel mogelijk daarin je dromen op te schrijven maar ook voordat je gaat slapen hoe je dag is gegaan. Was het een goede dag, waren er positiive momenten enzovoorts. misschien kan je achterhalen wat er gebeurt voordat je gaat slapen. ik hoop dat ik je in ieder geval iets verder hebt geholpen.
groetjes en zorg goed voor jezelf

mel

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024