Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Mijn dochter van 8 jaar heeft met regelmaat een nachtmerrie, die telkens terugkeert. Ze wordt dan huilend wakker en is compleet overstuur. Als ik haar vraag waar ze over heeft gedroomd, anwoord ze altijd hetzelfde. "Wat dichtbij staat, gaat steeds verder weg en wat verweg staat, gaat dan nog verderweg." Kan iemand mij vertellen wat dit betekend en hoe ik haar hiermee kan helpen?
Groeten, Iris
Hoi Iris1968
Ik denk dat het over haar zelf gaat, het afscheid nemen van haar baby tijd van 0 tot 3 en van 3tot 8 zij begind al groter te worden en dat is wennnen het loslaten van die tijd kan pijnlijk zijn voor haar.
Je kan tegen haar zeggen wat je droomd kan je nu loslaten en wennen dat je groter wordt met alles wat er bij hoord en ik zal je proberen je daar bij te helpen en wie kan haar beter helpen als haar eigen moeder, ook jij hebt die periode mee gemaakt.
Groeten H@ns.
Wow,,
Ik ken dit gevoel, ik heb dit als kind altijd gehad, het is alsof ik me inmens groot voel, de muren voelen verderweg, dan weer dichtbij, het is een chaos..
Zijn haar ogen ook verwilderd en paniekerig als ze die "droom" "nachtmerrie" heeft of heeft gehad? ( Ik was namelijk altijd half wakker in die droom staat )
Het is een soort Claustrofobisch gevoel maar tegelijk precies het tegenovergestelde :S ( je voelt je zelf ook groot worden en weer heel klein )
Ik ben zelf ook nog opzoek naar wat dit betekent.
De betekenis kan ik je dus niet geven over dit verschijnsel.
Maar ik ken het gevoel heel goed, en het speelt nog steeds in mijn leven.
Ik heb het gevoel nog regelmatig, ook wanneer ik wakker ben.
Alle geluiden klinken heel chaotisch op dat moment en alles beweegt constant van groot naar klein.
Als ze niet kalm kan worden, geef haar een glas water, maar praat niet tegen haar,
Daar word het alleen maar erger van.
Ik weet niet wat dit is, maar het is geen droom !
Groeten Stefan,
Wauw, dit is erg herkenbaar. Ik had dit dan voor het slapen gaan. Dan wist ik altijd dat er een nachtmerrie aan kwam. Het was altijd dezelfde droom. Ik lag in een woestijn in het zand op mijn zij en kon me niet bewegen. Opeens hoorde ik gelach en het werd steeds harder maar ik zag niemand. Toen verscheen er opeens een grote groep mensen die me omsingelde en naar me wees en me uitlachte. Ook schrok ik huilend wakker en ben ik bij mijn moeder gaan zitten. Alles kwam heel dichtbij en ging toen weer verder weg. Wat bij mij hielp was ook stilte en ik deed mijn ogen dicht en dacht aan andere dingen. Na een tijdje ging het dan gelukkig wel weg.
Deze droom heb ik nu al een tijdje niet meer gehad. Ik hoop voor u dochter dat het bij haar ook snel overgaat.
Groeten Emma
Droominfo, © 2024