Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Bijna alleen nachtmerries.

Ingridje
15 jaar geleden

Ik droom bijna alleen over enge dingen, herkent iemand dit?

Ik heb deze week gedroomd dat ik weer een kind was en op een camping aan het spelen was, terwijl achter mij (achter een struik), een vriendinnetje van de camping werd vermoord door iemand met een bijl. Ik stond op dat moment stil bij de struik en hoorde de moordenaar zachtjes praten. Ik beleefde dit moment steeds opnieuw, en steeds duidelijker, totdat ik er in de droom zeker van was dat dit een echte herinnering was. Geen lekkere droom!

Ik droom ook vaak over oorlog. Ik heb al vaak in mijn eentje in een bos 'de duitsers' moeten verslaan. En dan ook heel levendig. Of dat Adolf Hitler op het dak van het huis van opa en oma liep, en ik voor de keus werd gesteld: Je tante doodschieten of hij komt je huis in en pakt je hele familie.
Of ik droom dat ik naar het zwembad ga en dat ik verdwaal in de kleedhokjes, totdat ik bij een gedeelte met douches kom waar het uitgestorven is, roestig, met bloed op de muren, en ik voel dat er iemand aanwezig is en ik weet helemaal zeker dat diegene op mij heeft gewacht om me te doden.

In september droom ik standaard dat ik in New York ben terwijl de Twin Towers vallen.... soms zit ik in het gebouw terwijl het instort (ik heb dan ook echt het gevoel dat ik val, eng!), maar heb ook al van een afstand staan ''kijken'' (net op tijd weg kunnen komen) en een keer mensen gewaarschuwd voor wat er ging gebeuren.

Zo wel meer dingen, kan het iets betekenen als je bijna alleen nachtmerries hebt?

15 jaar geleden

hoi Ingridje

Dromen dat u een nachtmerrie heeft voorspelt mislukkingen en moeizaam verlopende zaken. Voor een jonge vrouw voorspelt deze droom teleurstelling. De dromer dient ook meer aandacht aan zijn of haar gezondheid en voeding te besteden.

Kan dat kloppen dat je meer en beter voor je zelf moet zorgen?

Groeten H@ns

Ingridje
15 jaar geleden

Ja, dat klopt zeer zeker...En speelt ook al erg lang. Helaas. Nooit geweten dat dit met elkaar samenhangt. Bedankt!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024