Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vermoord worden

elfje77
15 jaar geleden

Hallo,
Dit is mijn droom... het is geen erg leuke droom en daarom zoek ik uitleg.

Ik droomde dat mijn man en ik in een oud vervallen herenhuis waren, dit huis werd gebruikt door een groep acteurs die nog niet erg bekend waren. ze voerden daar toneelstukken op maar een beetje vreemde dingen. In mijn droom was ik er vaker geweest maar nu ik wakker ben kan ik me de plek niet herinneren.
Ze waren nu bezig met een realiteits film van een jongetje van 2 die alleen in een kamer zat en als hij 's ochtends wakker werd kwamen zijn knuffels tot leven. maar dat jongetje moest alleen maar huilen en daar werden de acteurs geirriteerd van, dus iedereen liep op elkaar te mopperen. mijn man en ik waren daar te gast.
We gingen naar boven , om daar heen te gaan moesten we buitenom, het hoosde uit de lucht zo erg dat er helemaal een laag water stond waar we door heen moesten. Boven waar we normaal sliepen werd nu wat gedronken maar de sfeer was daar ook niet gezellig. dus besloten wij naar bed te gaan. In de kamer waar we sliepen stond nog een bed en daar sliepen twee vrouwelijke acteurs in. Plotseling werd een van de twee wakker en stormde naar buiten. de ander werd helemaal histerisch en begon door het raam (boven ons bed) naar haar te gillen. Ze kwam naar het raam en ik zag een mes. ik gilde tegen de griet voor het raam dat ze aan de kant moest gaan en toen stak de griet die buiten was door het raam in mijn zij boven aan onder mijn arm. twee, drie keer. ik voelde het warme bloed stromen en op het moment dat ik voelde dat ik dood ging bedacht ik me dat ik niet dood moest gaan in mijn droom want dan ga je in het echt dood en toen werd ik wakker..
Ik was behoorlijk ondaan.
Weet iemand wat dit ubberhoud kan betekenen?

15 jaar geleden

Hoi elfje 77

Een oud bouwvallig huis wijst ons er op dat we ons zelf moeten corrigeren. De verdiepingen zijn de verschillende gedeelten van het lichaam. Zo is b.v. de zolder het hoofd en de kelder ons onbewuste.

De dood die in de droom verschijnt als gedaante of als gebeurtenis kondigt maar zelden de lichamelijke dood aan. meestal verschijnt een dergelijk symbool in onze dromen aan het einde van een bepaalde periode. Ze kan dus het beste gezien worden als een gedaanteverwisseling van onze psyche.

Wie bloed uit een wond verliest heeft geestelijke verwondingen waarvan hij niet wil dat een ander ze ziet.

De drie steken, heb ik even bij nummerlogie gekeken.

Uitleg nummer 3 - EXPRESSIE EN TAAL.
Lucht
Emotioneel
Jupiter
Kind

Sleutels: Verbeelding, Expressie, levensgenieter, creativiteit, economie.

De drie in deze uitdaging representeert creativiteit en individualiteit maar ook ondeugd. De drie is vernieuwend, speels en optimistisch. De drie is een echte wereldreiziger maar is hij negatief dan komt hij de deur amper uit. De drie wil alles meemaken en gezien hebben en is spiritueel en paranormaal ingesteld. Creativiteit is een zeer sterk punt. Je mag dan over een geweldige creatief voorstellings- en verwoordend vermogen beschikken, maar je vind het moeilijk je expressie op een effectieve manier te uiten. De uitdaging is: kanalen te zoeken, waarlangs jij je op een creatieve manier uit kunt drukken. Als je hierin slaagt zul je jezelf meer voldaan en gelukkiger voelen.

Postief: De drie beschikt over veel kracht en over het algemeen zijn het gezellige en enthousiaste mensen. Geeft alles aan anderen.

Negatief: Dwarsligger, een blok aan het been. Gemakzuchtig, goed in het delegeren. Onpraktisch (vooral als de Drie niet wilt). Als de Drie niet roept, dan leunt hij. Ook kan de negatieve drie explosief agressief zijn.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

minoes
15 jaar geleden

hoi elfje,
ik weet niet goed wat je droom betekent, maar ik weet WEL dat je iets heel goeds hebt gedaan:
je hebt zelf INGEGREPEN in je droom.

(Ik mag niet doodgaan in de droom, want dan ga ik echt dood...en vervolgens word je wakker.)

toen ik nog jong was, was ik geabonneerd op de KIJK.
daarin las ik een artikel dat eskimo's heel anders tegen dromen aankijken, dan wij westerse mensen.
hoevaak praten wij nou (met collega's en zo) over een droom die je hebt gehad?

bij eskimo's is het heel normaal, een onderdeel van het begin van de dag, dat de HELE familie zijn of haar droom van die nacht vertelt.
en juist omdat dat als normaal ervaren wordt, "leren" de kinderen dat het heel gewoon is 1) om te dromen en 2) om de droom te onthouden.
daarom onthoud daar ook iedereen minimaal 1 droom van die nacht.

maar het gaat nog verder.
de eskimo's leren hun kinderen om IN te grijpen, wanneer ze een droom niet leuk vinden.
die kinderen WETEN , als ze dromen , dat het niet echt is.
en als ze aangevallen worden (bij voorbeeld door een ijsbeer) dan dromen ze zelf BEWUST een sterke sledehond, die voor hun gaat staan, en ze beschermd.

met dromen werken...dat valt in verschillende delen uit elkaar:
1) onthouden van de droom
2) proberen een uitleg te vinden, en daar misschien iets mee te kunnen doen.
3) beseffen dat je droomt, op het moment dat je droomt.
4) ingrijpen in een droom...wanneer er dingen gebeuren die niet prettig zijn.

jij hebt ingegrepen...misschien niet helemaal bewust. maar je hebt jezelf WEL beschermd. en dat is goed!

Deze discussie is gesloten.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024