Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

doodgestoken en een lange tunnel met wit licht

Kevin
15 jaar geleden

goedendag allemaal.

ik heb 2 dagen geleden een nachtmerrie gehad en ik schrok wakker.
dit was omdat k een nachtmerrie had.
het ging zo:

ik was in een verlaten dorpje, overal was alles kapot, huizen vernield en in puin, ramen kapot, overal rondzwervend vuil en dat soort dingen.
toen zag ik een mooie rode scooter staan. gewoon op het midden van het plein, verder zag k helemaal niemand.
ik ging langzaam dichterbij naar die scooter toe, en toen kwam er een jongen aan, hij was helemaal vuil en had vieze tanden, ze waren verrot.
hij stootte steeds tegen die scooter aan, (ja ik deed al alsof die scooter al van mij was:P), en k zei dat ie moest ophouden, dadelijk valt hij om.
maar hij ging gewoon verder. later na viel die scooter dus om, en ik werd kwaad, vanuit alle hoeken van het puin kwamen allemaal jongeren, allemaal waren ze zwervers of zagen ze er verrot uit, zij staken mij allemaal neer, ik zag alleen ma rood.
Verder weet k niets meer, ik ben toen wakker geschrokken..

vorige week vrijdag had ik ook de raarste droom ooit in me leven gehad.
ik was uit geweest in het cafe waar k elke vrijdag ben.
ik had nogal veel gezopen, en het sneeuwde hard, ik was al een paar keer gevallen onderweg na huis.
toen k eindelijk thuis was, ben k gelijk na bed gegaan.
en was ik gelijk vertrokken.
die droom die k toen zag ging als volgt;

ik zag dingen zoals ik ze nu ook zie, zoals k naar de wereld kijk.
Later na zag ik mezelf lopen, als in tweede persoon.
ik was in een soort lange ziekenhuisgang, ik zag allemaal mensen in rolstoelen langs de kant en bij de muur.
de gang was oneindig lang, en ik probeerde tegen die mensen te praten, maar ze reageerden niet.
verder weet ik niet veel meer, het was zo realistisch en echt, zo heb k nog nooit iets gedroomd.
toen ik wakker werd moet ik me echt even bedenken waar ik was, ik had wel even nodig, denk zo 2 minuten.

als iemand me hiermee kan helpen, dan hoor ik het graag!

Kevin

minoes
15 jaar geleden

twee dromen voor de prijs van 1. :)

de nachtmerrie:
je hele omgeving was vervallen. en verrot. rotlui om je heen...
ben je zelf wel tevreden met het leven dat je leidt? ik heb het gevoel alsof je zou willen ontsnappen...weg gaan. maar je mist de mogelijkheden om dat ook echt te doen...

en dan zie je in je droom die mooie rode scooter.
een vervoersmiddel...de mogelijkheid om te vluchten dus. ontsnappen aan die rotwereld.
de kleur is rood.
dat is de kleur van agressie en bloed. maar OOK passie, en leven. bloed is ook leven, ten slotte. (moet het wel IN je lichaam blijven zitten natuurlijk....)

in deze droom ben je omringt met dood. alles is kapot / dood. en de tanden zijn verrot / dood.
en degene om je heen steken je dood.
en waarom? omdat je die mogelijkheid...die ene mogelijkheid die je KANS is om te vluchten, wilt beschermen.

ik denk dat je eerst eens heel goed IN jezelf moet kijken, wat jij wil. en dan echt kiezen voor jezelf.
ik vermoed dat je omringd bent door mensen die alles beter (denken te) weten en je niks gunnen. je van alles afraden.
maar ik denk dat je voor jezelf moet kiezen, en gewoon DOEN wat je hart je ingeeft.

dan de tweede droom:
ikzelf kom , wat uittredingen betreft, niet verder dan dat ik mezelf (heel zelden) wel eens in mijn bed zie liggen...maar (helaas) reis ik nergens heen.

maar ik denk dat je tweede droom een uittreding zou kunnen zijn.
vooral omdat de droom zo realistisch was, en je echt tijd nodig had om weer tot jezelf te komen.
de mensen antwoordden waarschijnlijk niks tegen je, omdat jij een geest was...en zij ECHT.
maar nogmaals: dit is wat ik DENK...

kevin
15 jaar geleden

dankjewel minoes,

je omschrijving van de eerste droom klopt opzich wel, ik ben niet blij met me leven, maar dat heeft met mezelf te maken, kheb zelf ergens last van,
het ligt niet aan mijn vrienden of personen die me nix gunnen, dat weet ik zeker.

en je omschrijving van die 2e droom, kan best wel es waar zijn, ik geloof erin, maar vond het zo realistisch, kwil het nog wel een keer meemaken, vond het een fijn gevoel!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024