Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Halo,
net deze nacht had ik een nachtmerrie.
Het ging over mijn hond. Iedereen was thuis, & ineens die dag moest mijn hond in de tuin in een hok slapen.
We steken hem daarin, en ineens komen nog twee honden op onze oprit & omsingelen mij en mijn hond.
De honden maken mij & mijn hond bang. En opeens begint mijn hond heel agressief te worden. Ik probeer hem te kalmeren maar het lukt niet.
de twee andere honden zijn opeens weg. Mijn hond begint de kooi kapot te bijten, en loopt snel door de opening naar buiten. Ik kan hem nog net tegen houden aan zijn halsband, en hef hem zo op, om hem terug in zijn kooi te kunnen steken. Mijn mama & stiefpapa kijken ineens door de ruit en roepen wat ik aan het doen was.
Ineens komt mijn stiefpapa zijn zoon zijn vriendin op de oprit & mijn hond wordt razend. Net alsof hij hondsdolheid had. mijn hond springt uit de kooi en valt mij aan & de vriendin. De vriendin pakt hem en smijt mijn hond met een erg harde knal tegen de muur. Ik kijk en hij ligt gans opgekruld, en mega zielig te kijken met een grote wonde aan zijn hoofd. hij lag er verkrampt bij. Dan mijn mama zegt, ge mogt ni zo wild hebben gedaan met mijn hond..
Toen werd ik wakker.
Ik vond het echt een erge en rare droom..
uuhm, nog een vraagje, geloven hier mensen dat dromen kunnen uitkomen?
groetjes
Hey Tania,
Ik was even aan het verkennen wat er op dit forum staat en kom toevallig op je (nog onbeantwoorde) berichtje. Ik probeer al een aantal jaren mijn eigen bizarre dromen te verklaren, maar weet er ook niet al te veel van. Wel kan ik je zeggen wat ik zou denken moest ik zo'n droom gehad hebben.
Eerst en vooral, slechts zelden toont een droom de expliciete waarheid van je dagelijkse leven; de meeste dingen staan symbool voor je eigen gevoelens en problemen en slaan niet zo vaak op de werkelijke personen en dieren, tenzij een probleem hiermee al je aandacht opeist en dus een boodschap is van je angsten daarover.
Eigenlijk kan je de droom dus van 2 kanten bekijken, afhankelijk van je situatie.
Als je een agressieve hond hebt en bang bent dat hij iemand gaat aanvallen dan kan dit een reële angst zijn en moet je misschien maatregelen nemen om met een gerust hart de hond in de buurt van andere mensen toe te laten.
Als je hond helemaal niet zo agressief is en je geen bezorgdheid hebt naar hem toe, suggereer ik dat alle personages in je verhaal symbool staan voor je eigen gevoelens, frustraties, bezorgdheden. Honden staan vaak symbool voor vriendschap en vertrouwen. Het feit dat deze honden zich vals en agressief gedragen wil misschien betekenen dat je het gevoel hebt dat je je vrienden niet kan vertrouwen, niet kan rekenen op de mensen dichtbij jou. Als de 2 honden arriveren zeg je dat je hond (die symbool kan staan voor een deel van jouw persoonlijkheid) agressief wordt en dat je hem tevergeefs probeert te kalmeren. Dat deel van jou wil misschien uitbreken, schreeuwen, zich verdedigen tegen onvriendelijke 'honden' terwijl een ander deel van jou, degene die hem weer opsluit en commentaar krijgt van je ouders, probeert te doen wat mensen van haar verwachten: nl. je correct gedragen, je agressie inhouden, geen aandacht vragen. Het volgende deel wordt de hond razend en wordt verwond door een ander persoon. Eerst en vooral, heb je een slechte relatie met haar? Misschien voel je je wel machteloos tov haar, voel je je 'een geslagen hond' in hoe ze zich gedraagt tov jou. Anderzijds zou ik dit interpreteren als: door je in te houden wordt het alleen erger en zal de woede zich slechts opstapelen, plus bloedverlies (van je hond) betekent energie verliezen, dus je wordt zwakker als je jezelf niet erkent zoals je bent. Ik weet niet wat je situatie is, maar ik zou vooral even nagaan of je wel eerlijk genoeg bent tegen iedereen, of je niet te veel frustratie opkropt. Je mag je gevoelens best tonen (meestal stoppen zo'n dromen dan) en een goed gesprek kan wonderen doen!
Droominfo, © 2024