Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Lucid Dream

Dawn
14 jaar geleden

Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een top site vind!
maar het enige jammere is deze hele site draait om dromen toch? waarom hoor ik dan niets over Lucid dreams?

( kort uitgelegd) een Lucid dream is een droom waarin je realiseert dat je droomt wanneer je dit hebt kan je het zodanig ( als je het onder de knie hebt uiteindelijk ) ver gebruiken dat je zelfs met je innerlijke jij kan praten! )

Ik ben daar heel erg mee bezig en ik heb laatst voor het eerst een Lucid dream gehad
maar omdat ik nog zoals de meeste het noemen een newbie ben kan je nog niet alles wat ik daarentegen wel kon was dingen tevoorschijn halen.
ik herinner de droom nog vaag maar ik zal het je een stukje vertellen

Ik en een vriend van mij Diego liepen door de straat richting een hotel
we gingen via de achterkant naar binnen en er waren daar hokken met alle mensen waar ik een hekel aan heb vastgeketent ( ik heb geen zieke gedachtes en zou dat zelf een mens nooit aandoen maar een droom is een droom haha ) op een gegeven moment verteld diego mij dat ik droom..
en hij begon me er dingen over uit teleggen van als je dit doet kan je zo als je zus doet doe je dit ik probeerde mij dusdanig in te spannen en werkte een fietspomp uit de grond..
nou kan ik daar een connectie aan leggen want mijn fietsband is al twee weken lek! even later liepen we weer richting de achter ingang en kwamen we een vriendin van mij tegen Cirien. ze ging zitten op een wit vierkante tafeltje ( echt zo'n kinder tafeltje ) en ze ging daar in meditatie houding op zitten ook had ze een tiara/ kroontje op. ik kreeg toen de gedachte om haar te laten zweven op dat tafeltje.. dus dat deed ik
diego wou ook dus hem liet ik ook zweven even later volgde ik we zweefden met zijn drieen langs het hotel af.. uiteindelijk waren we zon 90 meter hoog en diego valt opeens.. ik wist niet wat ik moest doen en liet een mega groot springkussen verschijnen hij stuiterde erop als in een stripboek zou worden getekent maar het werkte..

derest herinner ik me niet meer alleen dat we het hotel zijn ingeweest maar daar is alles een vage vlek hoe jammer ik het ook vind

Ik ben benieuwd wat mensen vinden van Lucid dreams, of ze het uberhaupt geloven of ooit gehad hebben ben zo iezo benieuwd naar ervaring !

Alvast bedankt vriendelijke groet

Dawn

Susan
14 jaar geleden

Hoi Dawn,

Ik heb ook regelmatig zulke dromen. Het begon 8 jaar geleden toen ik veel nachtmerries had. Een vriend van me zei dat ik ze kon leren controleren, ik moest me dan tijdens mijn droom inderdaad bewust worden dat ik droom en dan kan ik vanzelf dingen tevoorschijn toveren. (bv. zwaarden) Soms heb ik bv. dromen waarin ik moet vluchten en dan denk ik bij mezelf, als het toch een droom is, dan kan ik vast wel vliegen.
En dat lukt dan ook.
Ik word me er meestal pas van bewust wanneer die dromen niet realistisch zijn.

Groeten Susan